رشد ۴.۲ درصدی بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی در همدان

مدیرکل تامین‌اجتماعی همدان با بیان اینکه هم اکنون ۴۶.۸ درصد جمعیت استان از خدمات متنوع سازمان تامین‌اجتماعی برخوردار هستند از رشد ۴.۲ درصدی بیمه‌شدگان این سازمان در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جواد جمور در نشست تشکلات کارگری استان همدان که به مناسبت سالروز تصویب قانون کار برگزار شد از رشد ۴.۲ درصدی افزایش تعداد بیمه‌شدگان طی نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه خبر داد و افزود: در سال گذشته تا شهریور ۱۳۷ هزار و ۳۸۷ نفر و پایان شهریور سال جاری ۱۴۳ هزار و ۹۹ نفر در این سازمان بیمه شدند که نشان می‌دهد پنج هزار و ۷۱۲ نفر افزایش بیمه‌ شده داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه جمعیت این استان با ۱۴۳ هزار نفر بیمه شده اجباری و ۲۶۳ هزار بیمه شده اصلی از خدمات متنوع سازمان تامین‌اجتماعی برخوردار هستند گفت: ۲۳ هزار و ۲۳۸ کارگاه فعال و ۱۹ هزار و ۳۵۵ کارگاه نیمه‌فعال در سطح استان همدان دایر است که زیر پوشش تامین‌اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل سازمان تامین‌اجتماعی استان همدان گفت: سازمان تامین‌اجتماعی یک موسسه عمومی غیر دولتی است که استقلال مالی و اداری دارد و و متکی به منابع دولتی نیست و پوشش بیمه کارگران را برعهده دارد.

افزایش غرامت مرخصی زایمان به زنان بیمه شده

جمور با اشاره به حمایت‌های پیش‌بینی شده قانون از بیمه شدگان،یادآور شد: قانون جوانی جمعیت بعد از تصویب در اولویت برنامه‌های این سازمان است و برهمین اساس غرامت مرخصی زایمان که به زنان بیمه شده پرداخت می‌شود از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته است.

وی افزود: منابع صندوق‌های بازنشستگی حق‌الناس است و دست‌اندازی به این صندوق‌ها اجحاف به حق کارگران و بیمه‌شدگان محسوب می‌شود بنابراین صیانت از این صندوق‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین‌اجتماعی به بانک‌ها

مدیرکل سازمان تامین‌اجتماعی استان همدان گفت: بدهی‌های دولت قبل و مدیران نالایق مشکلات اصلی سازمان تامین‌اجتماعی است و در دولت سیزدهم تلاش شده تا این مشکلات باقی مانده از قبل مرتفع شود و در همین راستا ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی این سازمان به بانک‌ها تسویه شد.

جمور بیان کرد: ماهانه ۴۷ هزار میلیارد تومان در سازمان تامین‌اجتماعی کشور حقوق پرداخت می‌شود و اقدامات اثربخشی در "شستا" شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با محوریت اشتغال صورت گرفته است.

کد خبر: 65695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =