همکاری ۶۷ روانشناس با بهزیستی کاشان

رئیس اداره بهزیستی کاشان از همکاری ۶۷ روانشناس با بهزیستی شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ نفر در مراکز دولتی و بقیه در مراکز غیردولتی به ارائه خدمات مشاوره روانشناختی مشغول هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، ام‌البنین متقی نژاد با بیان این مطلب افزود: مشاوران در حوزه‌های ازدواج و آموزش‌های مربوطه، تقویت و تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری و تربیت فرزند، آموزش مهارت‌های زندگی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و مداخلات انجام وظیفه می‌کنند.

وی ارتباط بهزیستی با جامعه هدف از طریق مشاوره‌های حضوری و تلفنی را یکی از مهم‌ترین راه‌های دسترسی مردم به خدمات روانشناختی عنوان کرد و گفت: نیمه نخست امسال ۹ هزارو ۲۷۹ نفر از بهزیستی شهرستان مشاوره گرفتند که از این تعداد سه هزارو ۱۹۳ نفر مورد مشاوره حضوری و بقیه مشاوره تلفنی بوده است.

مدیر بهزیستی کاشان با بیان اینکه خدمات مشاوره خط تلفنی ۱۴۸۰ از ساعت هشت تا ۲۴ بصورت رایگان آماده ارائه خدمات به همشهریان است گفت: طبق ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، سازمان بهزیستی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌ها و مداخله در بحران‌های اجتماعی در پی تامین سلامت روان جامعه است که بر همین مبنا به عنوان مرجع اصلی صدور پروانه‌های تاسیس و فعالیت واحدهای مربوطه شناخته می‌شود.

متقی نژاد مراکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست، خانه سلامت دختران و زنان، مجتمع و مراکز خدماتی، کلینیک‌ها و اورژانس‌های مددکاری اجتماعی و روانشناسی، مراکز مشاوره اجتماعی و روانشناختی را از جمله مجموعه‌های تحت پوشش و نظارت بهزیستی برشمرد.

وی افزود: بهزیستی با ارائه خدمات مشاوره روانشناختی در مراکز دولتی و غیردولتی، مرکز مشاوره تلفنی، اجرای طرح‌های آموزش پیش از ازدواج، آموزش زندگی، مدیریت رفتاری نوجوانان، مهارت‌های زندگی، غربالگری اضطراب کودکان پنج و ۶ سال و طرح محب (حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا) نقش موثری در ارتقای سلامت روان آحاد جامعه دارد.

انجام بیش از ۵ هزار مشاوره حضوری در مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی کاشان

مدیر بهزیستی کاشان گفت: سال گذشته پنج هزار و ۹۰۶ مشاوره حضوری در مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی کاشان و مراکز مشاوره غیردولتی شهرستان انجام شد.

وی با اشاره به اجرای طرح تصمیم در راستای کاهش طلاق بیان کرد: نیمه نخست امسال ۷۸۲ زوج متقاضی طلاق در سامانه پذیرش شدند که حدود پنج تا هشت درصد موارد به سازش رسیده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

کد خبر: 65698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =