پرداخت ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در کرمانشاه

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از سهمیه ۱۶۵ میلیارد تومانی مشاغل خانگی تاکنون ۷۱ میلیارد تومان با پیش‌بینی ۶۶۵ فرصت شغلی در استان پرداخت شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در شانزدهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که عملکرد اشتغال‌های ایجادی و ثبت شده در سامانه رصد بررسی شد، گفت: تعداد کل تعهد ایجاد اشتغال در استان ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی است و بر اساس داده‌های سامانه ملی رصد تاکنون ۲۵ هزار و۷۱۱ فرصت شغلی به میزان ۷۴ درصد تعهد ثبت شده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی صنعت، معدن و تجارت با ۸ هزار و ۲۸۹ فرصت شغلی، کمیته امداد سه هزار و ۳۵۶ و جهاد کشاورزی سه هزار و ۱۴۶ فرصت شغلی بیشترین شغل را ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه گزارشی از عملکرد مشاغل خانگی سهمیه استان ارائه و بیان کرد: از سهمیه ۱۶۵ میلیارد تومانی استان، تاکنون ۱۹۴ میلیارد تومان پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده و ۷۱ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۶۶۵ فرصت شغلی ایجاد شده از محل تامین مالی مشاغل خانگی، ۶۶۲ فرصت شغلی به صورت مستقل بوده است.

احمدی گفت: بانک رفاه کارگران ۹۸ درصد سهمیه تعیین شده به مبلغ ۱۱۱ میلیارد ریال، بانک توسعه تعاون ۶۷ درصد به میزان ۱۱۷ میلیارد ریال و بانک ملی ۲۶۱ میلیارد ریال به میزان ۶۳ درصد بیشترین درصد جذب را داشته‌اند.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ۶۲ درصد، بانک ملت ۳۶ درصد، بانک صادرات ۲۳ درصد، بانک تجارت ۱۷ درصد و پست بانک ۸ درصد جذب کرده‌اند.

عبدالوحید محمدی، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست بر پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل و جذب سهمیه تعیین شده تاکید کرد و گفت: نظارت بر پرداخت تسهیلات و جلوگیری از انحراف مصرف این تسهیلات توسط دستگاه‌های اجرایی و دبیرخانه باید به صورت جدی پیگیری شود.

کد خبر: 65750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =