اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از زنان کارآفرین آذربایجان شرقی

مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه دانش‌بنیان و حمایت از زنان کارآفرین در دور دوم سفر رییس جمهور به این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، زهرا کوهی با بیان این که این اعتبار از سوی معاونت فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از زنان فن‌آور، کارآفرین و دانش‌بنیان استان اختصاص می‌یابد گفت: پیگیری‌های لازم برای جذب این اعتبار در حال انجام است بر همین اساس ۳۰ زن کارآفرین در استان شناسایی شدند و برای حمایت از آنان پنج میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.

وی افزود: با پرداخت اعتبار یاد شده، از سوی این زنان کارآفرین برای ۸۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شد که بیش‌تر فعالیت‌های زنان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع غذایی، قالی بافی، آموزشی و خیاطی بوده است.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی به امضای تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی و اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی اشاره و بیان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه، آموزش‌های لازم در بخش‌های مختلف اقتصادی برای زنان سرپرست خانوار ارائه شد و جهت توانمندسازی، ۷۱ نفر در رسته قالی‌بافی و خیاطی آموزش دیدند.

کد خبر: 65769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =