گام بلند تبدیل‌شدن به هاب فرودگاهی با سرمایه‌گذاری چینی‌ها

​​​​​​​ وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی چین در احداث فاز دو فرودگاه امام (ره)، گفت: با این فاز گام بلندی در مسیر تبدیل شدن به هاب فرودگاهی در منطقه بر می‌داریم.

به گزارش آتیه آنلاین ، مهرداد بذرپاش امروز در مراسم آغاز عملیات عمرانی فاز ۲ شهر فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: این روزها هر سفری خارجی که انجام می‌شود؛ جز محالات است که مقام مسئول کشوری از ظرفیت کریدوری ایران حرفی به میان نیاورد. به همین دلیل در ابتدای سکان‌داری در وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های تعریف با شعار «ایران‌راه» تعریف کردیم.

وی اضافه کرد: کلان پروژه ایران‌راه، بسته توسعه کریدورهای ترانزیتی ما است. در حوزه هوایی پروژه‌های متعددی در حوزه ایران راه داریم. با همکاری ستاد کل، در حوزه کاهش محدودیت‌های پروازی عبور از آسمان ایران تلاش می‌کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه توسعه نرم‌افزاری خطوط ریلی، جاده‌ای، هوایی در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت، گفت: سال‌های سال همه دنبال احداث فاز دوم توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) بودند که امروز توسعه و آغاز فاز دوم فرودگاه امام‌خمینی (ره) با سرمایه‌گذاری کشور چین آغاز شد. در این پروژه طرف چینی بیش از ۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی این پروژه با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء خواهد بود. دولت سیزدهم با همکاری مجلس شورای اسلامی به صورت هدفمند رو به جلو گام برمی‌دارند.

به گفته وی، پروژه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) یکی از مهم‌ترین، راهبردی‌ترین و بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور و گام بلندی در مسیر تبدیل شدن به هاب فرودگاهی در منطقه است‌.

بذرپاش افزود: در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی باید پروژه‌ای بزرگ و هدفمند را در دستور کار داشته باشیم. قطعاً اگر درست و با سرعت تصمیم بگیریم خواهیم دید شاه‌راه‌های کشور به عنوان سرمایه‌های مهم کشور محسوب می‌شوند. البته سرمایه‌هایی که به اندازه نفت برای کشور ارمغان خواهند آورد.

وی تاکید کرد: البته جا دارد تا از بخش خصوصی کشور در پروژه‌ای کلان دعوت به همکاری کنیم.

بذرپاش گفت: تا اسفندماه سال آینده ظرفیت ترمینال موجود فرودگاه امام به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد. ترمینال سلام نیز با ظرفیت ۵ میلیون مسافر در حال ارائه خدمات به مردم در سفرهای حج و عتبات عالیات است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ظرفیت ۳۵ میلیون نفری فاز توسعه فرودگاه امام با احتساب ظرفیت ترمینال یک و ترمینال سلام، ظرفیت شهر فرودگاهی به ۵۰ میلیون نفر در سال افزایش می‌یابد که این ظرفیت سازی در راستای کلام پروژه ایران‌راه است.

وی گفت: فاز اول توسعه به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار اسفند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: 65790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =