تجلیل از تعاونی‌های برتر ایلام

طی مراسمی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، مدیرکل دفتر امور هماهنگی سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، کارکنان بخش تعاون و تعاونگران استان، از تعاونی‌های برتر ایلام تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، در مراسم تجلیل از برگزیدگان هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر سال ۱۴۰۲ در محل اداره کل، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه بخش تعاونی همیشه در اقتصاد و توسعه همه جانبه کشور نقش اساسی داشته است، گفت: بخش تعاون قبل از ادغام یک بخش سرآمدی بود، اما بعد از ادغام، انگیزه و رغبت لازم از بخش تعاون گرفته شد و بعضا تعاونی‌هایی که بصورت شتابزده تشکیل شده بودند کنار رفتند و فقط تعداد تعاونی‌هایی ماندگار شدند که با تفکر واقعی تعاونی پای کار بودند.

نورالدین الیاسی با اشاره به اینکه در استان ۳ هزار و ۴۰۴ شرکت تعاونی فعالیت دارند، گفت: از این تعداد، ۳۳ درصد در بخش کشاورزی، ۲۷ درصد در بخش خدمات، ۱۹ درصد در بخش صنعت و مابقی در سایر بخش‌ها شامل معدن و خدمات توزیع و اصناف و بازار فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در برنامه پنجم توسعه سهم ۲۵ درصدی برای بخش تعاون در نظر گرفته شد، افزود: این میزان اعتبار جهت اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری در بخش تعاون پاسخگو نبود و دولت سیزدهم با نگاه فراگیری جهت تقویت این بخش اقدامات دیگری انجام داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به برنامه‌های تقویتی دولت برای این حوزه اشاره و و بیان کرد: اولین برنامه دولت تفاهم نامه‌های مشترکی بود که برای احیاء واحدهایی که در حال رکود و نیمه فعال بودند، ایجاد شد و با وجود اعتبارات کم که کفاف عقب ماندگی‌های گذشته این بخش را نداد، برنامه‌هایی انجام شد.

الیاسی با بیان اینکه برنامه دیگر دولت انعقاد تفاهم‌نامه و نگاه فراگیر به بخش تعاون در همه دستگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی بود، افزود: ایجاد تفاهم‌نامه با سازمان امور عشایری استان در راستای توسعه بخش تعاون در نوار مرزی جهت فعال کردن این بخش در حوزه تجمیع، تولید، توزیع و مصرف، آخرین تفاهم‌نامه انعقادی استان بود که هفته گذشته به امضاء رسید.

وی انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دفتر امور روستایی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اداره کل آموزش و پرورش استان را از دیگر اقدامات مناسب دولت کار و کرامت در حوزه تعاون عنوان کرد.

در پایان این مراسم از شش تعاونی برتر استان ایلام با اهدای تندیس و لوح، تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: 65796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =