نزدیک به ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۹هزار و ۹۴۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که باتوجه به بعد خانوار و فرزندان تحت تکفل آنها، جمعیتی بالغ بر ۵۸ هزار و ۸۳۵ نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی، دوره آموزشی به‌روزرسانی طرح مداخلات مددکاری اجتماعی در مراقبت از خانواده‌های تحت پوشش در سه روز متوالی در مشهد برگزار شد. در این دوره آموزشی ۳۸ نفر از کارشناسان مسئول دفتر توانمندسازی خانواده و زنان و کلینیک‌های مددکاری استان‌های کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و خراسان رضوی حضور داشتند.

مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این دوره آموزشی، گفت: ۱۹هزار و ۹۴۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که باتوجه به بعد خانوار و فرزندان تحت تکفل آنها که از حمایت‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند، جمعیتی بالغ بر ۵۸هزار و ۸۳۵ نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های بهزیستی بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی به منظور افزایش و ارتقاء توانایی‌ها و مهارت‌های زیستی، روانی، اجتماعی و کیفیت زندگی جمعیت هدف در راستای بهبود معیشت و در نهایت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است و برای این منظور باید در وهله اول شاغلان و کارمندان در این مجموعه که در ارتباط مستقیم با مددجویان هستند مجهز به دانش و تخصص روز باشند و همواره مهارت‌های خود را مورد بازبینی و در نهایت ارتقاء قرار دهند.

فیروزی افزود: در حوزه زنان سرپرست خانوار تاکید بر ارائه خدمات تخصصی به گروه سنی ۱۸تا ۵۰ سال است که بتوان آنها را بازتوان کرد. زمانی که مددجو ضمن استفاده از حمایت‌های اقتصادی نظیر دریافت مستمری و... از خدمات روانشناسی و مددکاری نیز برخوردار شود به مرحله بازتوانی اجتماعی و روانی نیز دست خواهد یافت.

کد خبر: 65809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =