تعاونی‌های استان کرمانشاه تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات ویژه به تعاونی‌ها خبر داد و گفت: از محل اعتبارات ویژه ۳ هزار میلیارد تومانی ۵۵ میلیارد تومان به استان کرمانشاه تخصیص یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی با اعلام این خبر، گفت: از محل تفاهم‌نامه مشترک سه جانبه معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بانک توسعه تعاون کشور و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی‌های کشور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از محل این اعتبارات ویژه تعاونی‌ها، ۵۵ میلیارد تومان برای استان کرمانشاه تخصیص یافته است گفت: تاکنون ۹۰ میلیارد تومان در قالب ۱۷ طرح تعاونی به بانک معرفی شده است و اولویت پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های مستقر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و همچنین طرح‌های با محوریت اقتصاد دریاپایه و تعاونی‌های با پیشرفت فیزیکی بیشتر خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه در صورت جذب این اعتبار پیش‌بینی می شود تعداد ۱۸۳ فرصت شغلی جدید ایجاد شود، افزود: نرخ سود تسهیلات برابر با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار است که تعلق یارانه درصورت تأمین از سوی وزارت، بسته به موضوع فعالیت و محل استقرار طرح، مصرف صحیح تسهیلات توسط متقاضی و تصویب کارگروه استانی و ملی حداکثر تا ۸ درصد است و مدت زمان مشارکت و تنفس تسهیلات بخش ثابت حداکثر دو سال و دوران بازپرداخت ۶۰ ماه تعیین شده است.

احمدی بیان کرد: حداقل پیشرفت فیزیکی طرح‌های جدید و توسعه‌ای مشمول ۲۰ درصد و طرح‌های مستقر در مناطق کمتر توسعه یافته یا مرزی باید از حداقل ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار باشد.

کد خبر: 65850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =