رشد سهم روستایی در تحقق ۹۳ درصدی اشتغالزایی در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به تحقق ۹۳ درصدی اشتغالزایی در آذربایجان شرقی از رشد سهم روستایی در تحقق این میزان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین فتحی در جلسه کار گروه اشتغال استان بیان کرد: تعهد استان برای سال جاری در زمینه اشتغال، ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۳ هزار و ۸۶۵ نفر در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده و تحقق ۹۳ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.

وی افزود: از تعداد شغل‌هایی که سال جاری در استان ایجاد شده ۱۸ هزار و ۵۴۲ نفر معادل ۴۲.۳ درصد در بخش خدمات، ۱۴ هزار و ۷۷۰ نفر معادل ۳۳.۷ درصد در بخش صنعت و معدن و ۱۰ هزار و ۵۵۳ نفر معادل ۲۴ درصد در بخش کشاورزی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با تفکیک شهری و روستایی بودن شغل‌های ایجاد شده در استان، گفت: ۱۵ هزار و ۶۱۵ نفر معادل ۳۵.۶ درصد در مناطق روستایی و ۲۸ هزار و ۲۵۰ نفر از این شغل‌ها در مناطق شهری محقق شده و سهم روستایی رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به نظارت بر طرح‌های ثبت شده در سامانه رصد اشتغال کشور به تفکیک دستگاه‌ها، افزود: مجموع تعداد طرح‌های تایید شده از سوی اداره کار در این سامانه به بیش از چهار هزار مورد رسیده و سه هزار و ۴۱۸ مورد نیز از سوی اپراتور تایید نهایی شده است.

فتحی ادامه داد: در مجموع ۱۲ هزار و ۴۵۷ طرح که از سوی ۲۰ دستگاه در این سامانه ثبت شده مورد نظارت قرار گرفته که معادل ۸۰ درصد است.

کد خبر: 65935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =