۱۲ هزار مددجو تحت حمایت بهزیستی گنبدکاووس

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس با بیان اینکه افزون بر ۱۲ هزار مددجو تحت حمایت این اداره قرار دارند گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۷۹ نفر در حوزه اجتماعی و ۹ هزار و ۹۲۹ نفر دیگر در حوزه توانبخشی هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمود پیری به مناسبت روز جهانی معلولان گفت: دو هزار و ۷۹ نفر مددجوی حوزه اجتماعی شامل زنان بد سرپرست یا سرپرست خانوار و کودکان ایتام و ۹ هزار و ۹۲۹ نفر دیگر در حوزه توانبخشی شامل افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی و حرکتی هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع مددجویان دارای پرونده و تحت حمایت اداره بهزیستی گنبدکاووس هفت هزار و ۷۴۵ نفر آنها مستمری ماهانه و بقیه به صورت موردی خدمات دریافت می‌کنند افزود: سازمان بهزیستی ماهانه حدود ۵۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان تحت حمایت اداره بهزیستی گنبدکاووس پرداخت می‌کند.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس گفت: ۱۳ مرکز روزانه و پنج مرکز شبانه‌روزی به مددجویان حوزه توانبخشی و دو مرکز نگهداری از کودکان ایتام حوزه اجتماعی در این شهرستان فعال هستند.

پیری ادامه داد: در حوزه پیشگیری هم دو مرکز ترک اعتیاد موسوم به ماده ۱۵ به‌صورت شبانه‌روزی و پنج مرکز روزانه به آسیب‌دیدگان این بخش در گنبدکاووس خدمات ارائه می‌کنند ضمن اینکه مرکز ترک اعتیاد دولتی موسوم به ماده ۱۶ با ظرفیت ۴۶۰ نفر ویژه شرق استان گلستان در این شهرستان درحال راه‌اندازی است.

وی با قدردانی از همراهی برخی ادارات و نهادهای گنبدکاووس و نیکوکاران با بهزیستی در ارائه خدمات و مناسب‌سازی محیط، پرداخت تسهیلات اشتغال و مسکن، برلزوم استمرار این همکاری‌ها بلاخص از سوی بانک‌ها تاکید کرد.

گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر: 66019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =