پرداخت مستمری به ۶۴ درصد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی زنجان

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هشت درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد ۲۹ هزار و ۹۰۷ خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند گفت: از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۴ خانوار معادل ۶۴ درصد مستمری‌بگیر هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح اله خدابنده‌لو در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این استان با اشاره به اینکه ۳۶ درصد مابقی افراد به صورت غیرمستمر از خدمات این اداره کل بهره‌مند می‌شوند افزود: حدود ۱۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از ۶۶ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک مددکاری و موسسات مردم نهاد در حوزه معلولان و توانبخشی خدمات دریافت می‌کنند.

وی درباره توزیع وسایل کمک توانبخشی بین مددجویان نیز ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال بیش از یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی از لوازم کمک توانبخشی شامل لوازم بهداشتی، ویلچر، سمعک، باتری سمعک، عصای نابینایان، ارتز و پروتز، دستگیره کمکی، تشک مواج و غیره استفاده کردند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان بیان کرد: تعداد مددجویان نگهداری شده در مراکز شبانه‌روزی ۷۸۹ نفر است و به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی، بر اساس درجه ارزشیابی مرکز و بصورت ماهانه،‌ کمک هزینه پرداخت می‌شود.

خدابنده‌لو به تهیه سمعک برای گروه‌های هدف اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها امسال ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای خرید سمعک مورد نیاز گروه‌های هدف در نظر گرفته شده است و افراد می‌توانند در صورت بروز مشکل مراجعه و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی درباره تامین ویلچر برقی مورد نیاز نیز گفت: این وسیله برای افراد واجد شرایط در اولویت قرار گرفته و تلاش می‌شود با تامین منابع این کار مهم انجام گیرد.

سرپرست بهزیستی استان زنجان ابراز امیدواری کرد که در سفر آینده رییس جمهور به استان بخشی از کمبودهای بهزیستی برطرف شود.

کد خبر: 66021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =