معرفی کارفرمایان برتر استان کرمانشاه

در جشنواره معرفی کارفرمایان برتر استان کرمانشاه، شش کارفرمای برگزیده استانی و یک کارفرمای برتر ملی تامین‌اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه، همایش معرفی کارفرمایان برتر تامین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۲ با حضور نایب رئیس مجلس، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیران ومسئولان استانی برگزار شد.

اسکندر کاکایی، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان در این همایش گفت: ‌سازمان تامین‌اجتماعی در راستای اهداف دولت جمهوری اسلامی، خدماتی را تحت عنوان مباحث بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت در قالب حمایت‌های کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند.افزود: منابع این سازمان توسط سه قشر مهم جامعه شامل؛ بیمه شدگان، کارفرمایان و دولت پرداخت می‌شود که کارفرمایان ۲۷ درصد، بیمه‌شدگان هفت درصد و دولت نیز سه درصد حق بیمه را در بودجه سالیانه تنظیم و به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بیان کرد: اقدامات خوبی در راستای رفاه اجتماعی و معیشت شرکای اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی انجام شده و درهمین راستا تامین‌اجتماعی بیش از ۴/۵میلیون نفر مستمری‌بگیر اصلی و حدود ۱۵ میلیون بیمه شده اصلی را تحت پوشش قرار داده و ماهیانه مبلغ بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کند.

وی افزود: در سازمان تامین‌اجتماعی به عنوان سازمانی که در راستای رفاه اجتماعی گام برمی‌دارد و بر اساس مشارکت اجتماعی شرکای اجتماعی فعالیت می‌کند هرگونه مشکلی که برای کشور پیش بیاید هر سه ضلع کمک‌کار تامین‌اجتماعی را درگیر خواهد کرد.

کاکایی ادامه داد: در شرایط تحریم و تورم علیرغم تلاش‌های بسیار، مصارف این سازمان از منابع پیشی گرفته است اما تمامی همکاران در سازمان تامین‌اجتماعی پای کار هستند و در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ پرداخت مستمری بدون استقراض از بانک‌ مرکزی انجام گرفته است و با رویکردهای شکل گرفته به سمت آینده‌سازی در حرکت هستیم.

به گفته مدیرکل تامین‌اجتماعی استان بازنشستگی پیش ازموعد در مشاغل سخت و زیان‌آور منابع سازمان را تحت شعاع قرار داده است و نیازمند توجه از سوی مسئولان است.

کد خبر: 66036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =