پرداخت بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در استان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات از اعتبارات تکلیفی اشتغال استان همدان از محل‌های تبصره ۱۶، تبصره ۱۸ و تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی در هشت ماهه امسال به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف شعبانی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد شهید، بسیج سازندگی، پارک علم و فناوری و بنیاد مستضعفان امضا شده است گفت: هر دستگاهی با توجه به سیاست‌گذاری‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان به رشته‌های مورد نیاز استان وام می‌پردازد و طرح‌هایی مانند گلخانه‌ها و کشت‌های کم آب‌بر در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال هستند.

وی ادامه داد: زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار برای تسهیلگری اشتغال در دولت سیزدهم ۱۰ برابر شده است و بیش از ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی بدون ارجاع به کارشناس به‌صورت برخط و در لحظه ثبت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: سامانه "کار اینجا" https://karinja.iran.liara.run/ برای جستجوی شغل در استان و ایجاد اشتغال هدفمند راه‌اندازی شده و این امکان فراهم خواهد شد که بدانیم در کدام شهرستان چه تعداد افراد، با چه میزان تحصیلات، تخصص و در چه رشته‌ای وجود دارند تا در پی مشخص شدن این آمار بتوان صنعت و تولید را با توجه به ظرفیت موجود طراحی، ایجاد و تثبیت کرد.

وی افزود: متقاضیان کار به این سامانه مراجعه کرده و با درج شغل مد نظر با توجه به مهارت، تخصص، دانش و شرایط خود، شغل موجود با شاخص‌ها به او معرفی می‌شود.

تحقق ۸۵ درصدی تعهد اشتغال‌ استان همدان

شعبانی همچنین از تحقق ۸۵ درصدی تعهد اشتغال استان طی سال جاری بر مبنای میزان اشتغال ثبت‌ شده در سامانه رصد خبر داد.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال امسال ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر است گفت: تاکنون ۱۸ هزار شغل ایجاد، در سامانه رصد ثبت و پایش و نظارت بر اشتغال و خدماتی از جمله صدور مجوز تسهیلات و مشاوره انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به اینکه نظارت بر اشتغال ایجاد شده و صحت‌سنجی اشتغال ثبت شده در حال اجرا است افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون در پی عملیات میدانی و نظارت‌های انجام شده توسط بخش خصوصی ۴۰۰ مورد خروج از کار به دلیل تناقض در مدارک تسهیلات اشتغالزایی ثبت شده است.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی دولت مردمی سیزدهم ایجاد اشتغال ثابت و پایدار با هدف افزایش رفاه اجتماعی است و اولویت‌های در نظر گرفته شده اشتغال استان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و نظارت‌ و پایش انجام می‌شود.

شعبانی یادآور شد: سهمیه اعتبارات هریک از دستگاه‌های اجرایی و شهرستانی مشخص شده است و شناسایی افراد واجد شرایط و متقاضیان در پرداخت این تسهیلات توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل انجام می‌شود.

کد خبر: 66115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =