پرداخت حق معیشت به بیش از ۱۰ هزار معلول در گیلان

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان گفت: ۱۰ هزار و ۲۰۰ معلول با معلولیت شدید تا خیلی شدید در استان علاوه بر مستمری ماهانه، هر سه ماه حق معیشت دریافت می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عابدین قاسمیان با بیان اینکه به این تعداد از معلولان بدون شغل، هر سه ماه هشت میلیون و ۱۹۰ هزار ریال پرداخت می‌شود، گفت: حق معیشت باید به رقم حداقل حقوق برسد که تحقق این مهم با اجازه قانون و اختصاص اعتبار محقق خواهد شد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار اسامی ۴۳ هزار معلول در سامانه بهزیستی استان گیلان ثبت شده که به حدود ۳۰ هزار نفر از آنان ماهانه از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان کمک مستمری بر حسب تعداد اعضای خانوار پرداخت می‌شود و بقیه نیز از کمک‌های غیرمستمر بهره‌مند می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان بیان کرد: علاوه بر مستمری ماهانه، کمک‌های غیرمستمر در قالب انواع خدمات روانپزشکی، ارائه وسایل کمکی اعم از ویلچر، واکر، سمعک و عصا هم به معلولان استان ارائه می‌شود.

اختصاص ۶۷ درصد اعتبارات بهزیستی به حوزه معلولان

وی پرداخت حق پرستاری به افراد تحت پوشش دچار معلولیت شدید و حق بهداشتی را از دیگر خدمات بهزیستی به معلولان عنوان کرد و ادامه داد: حوزه معلولان و توانبخشی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های سازمان بهزیستی است که تقریبا ۶۷ درصد از اعتبارات به این حوزه اختصاص دارد.

قاسمیان ارائه یارانه به مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان را از دیگر خدمات در این بخش عنوان کرد و افزود: حدود سه هزار معلول در ۴۰ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی نگهداری می‌شوند که برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر یارانه به مرکز پرداخت می شود که به ازای هر فرد ماهانه ۴۲ میلیون ریال است.

وی در ادامه با اشاره به قانون حمایت از حقوق معلولان، آن را مادر همه فعالیت‌های توانخبشی و خدمات ویژه معلولان دانست و ادامه داد: این قانون دارای ۳۲ ماده بوده که بعد از تصویب در مجلس و شورای نگهبان در سال ۹۷ برای اجرا به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده‌است.

۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان است.

کد خبر: 66117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =