ارائه آموزش مهارتی رایگان به ۱۹ گروه هدف

«مهرداد عظیمی» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های رایگان به ۱۹ گروه هدف را جزء افتخارات نظام دانست و گفت: ۶۵۸ مرکز دولتی و ۱۳ هزار سرمایه انسانی از ظرفیت‌های این سازمان در بخش دولتی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، عظیمی در نشست با مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود ظرفیت‌های اشاره شده به تجربیات موفقی در ارائه آموزش‌های مهارتی به این گروه‌های هدف و همچنین تعامل با بنگاه‌های اقتصادی، بخش خصوصی و ... دست یافته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را آغاز فصل جدید تحول بنیادین در زمینه مهارت‌آموزی دانست و با اشاره به اینکه حمایت‌ها و پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای توسعه سرمایه انسانی ستودنی است، گفت: تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، بعد از ۵۰ سال، آغازگر تحول بنیادین در زمینه مهارت‌آموزی خواهد بود.

او ادامه داد: مأموریت اساسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تربیت نیروی انسانی ماهر به عنوان مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه هر کشور می باشد و درک درست اثربخشی و اثرگذاری این سازمان در توسعه سرمایه انسانی، توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پی‌گیری آنان در تصویب اساسنامه سازمان، ستودنی و قابل تقدیر است.

عظیمی با بیان اینکه داشتن این جامعه هدف و خدمات ارائه شده برای مهارت‌آموزی، ظرفیتی برای الگوسازی این سازمان است، افزود: آموزش هزینه نیست، یک سرمایه‌گذاری اثرگذار است.

معاون وزیر کار با تأکید بر ماهیت آموزشی و حفظ شأن سازمان در ارائه آموزش‌های مهارتی، تأکید کرد: هزینه کردن دولت‌ها برای آموزش نیروی انسانی، یک نوع سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به ارائه ۳۰ درصد آموزش‌های مهارتی به‌صورت تئوری و ۷۰ درصد عملی، اذعان داشت: استخدام نیروی انسانی، برای ورود به بنگاه‌های اقتصادی بر اساس آزمون‌های ورودی و سنجش‌های کنونی، مسیر صحیحی را طی نمی‌کند و این استخدام‌ها پس از احراز شایستگی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ضروری است.

کد خبر: 66129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =