انتفاع چندوجهی خدمات هوشمند برای تأمین‌اجتماعی و شرکای اجتماعی

«اصغر آهنی‌ها» فعال کارفرمایی و عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارفرمایان با تأکید بر وجود انتفاع چندوجهی توسعه خدمات هوشمند و غیرحضوری برای سازمان تأمین‌اجتماعی و شرکای اجتماعی حوزه کار و تولید، گسترش خدمات الکترونیک را ضرورت امروز و فردای سه‌جانبه‌گرایی دانست.

آهنی‌ها تأکید کرد: «توسعه خدمات هوشمند بر بستر غیرحضوری و الکترونیک؛ به‌ویژه در ارتباط با فعالیت حوزه کارفرمایی و تعامل این بخش از شرکای اجتماعی حوزه کار با سازمان تأمین‌اجتماعی را می‌توان از الزامات توسعه فعالیت‌ها و برقراری و گسترش تعامل چندوجهی بین شرکای اجتماعی بازار کار محسوب کرد.» او ادامه داد: «در واقع تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای مرتبط با فضای کسب‌وکار، کارفرمایان و کارگران در قالب شرکای اجتماعی این سازمان بر اساس ضرورت‌های این حوزه باید توسعه خدمات هوشمند و الکترونیک را همواره در دستور کار داشته باشد.»

این فعال کارفرمایی در ادامه انجام کارها به شکل حضوری را با توجه به شرایط روز و تحولات حوزه فناوری غیرقابل قبول دانست و افزود: «در شرایطی که امکانات فضای مجازی و توسعه خدمات ناشی از بسترهای اینترنتی بر تعامل چندجانبه شرکای اجتماعی حوزه کار و تولید تأثیرگذاری قابل توجهی داشته، استفاده از روش‌های گذشته برای ارائه خدمات و بی‌توجهی به خدمات هوشمند را آسیب زننده به کارفرما، کارگر و تأمین‌اجتماعی است و کیفیت ارائه خدمات را با چالش مواجه می‌سازد.»

او در ادامه گفت: «با توجه به روند گسترش خدمات غیرحضوری در همه ابعاد و انتفاع چندوجهی این رویه برای تأمین‌اجتماعی و شرکای اجتماعی این سازمان، ادامه این روند ضروری به نظر می‌رسد.» آهنی‌ها با اشاره به پرداخت‌های بالای حق‌بیمه در حوزه کارفرمایی، توضیح داد: «دریافت خدمات در بهترین شکل و با کیفیت مطابق بسترهای خدماتی روز نظیر هوشمندسازی ارائه و ارسال لیست حق‌بیمه به عنوان انتظار جامعه کارفرمایی از طرف سازمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه است.»

عضو کارفرمایی شورای‌عالی کار افزود: «البته در راستای تدوین سازوکارهای خدمات الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی به جامعه کارفرمایی اجرای کامل بخشنامه‌ها و قوانین و مقررات مرتبط باید مورد توجه قرار گیرد؛ در غیر این صورت آسیب‌هایی متوجه کارفرمایان و دیگر شرکای اجتماعی می‌شود.»

او تأکید کرد: «در این ارتباط، اصلاح و تنقیح برخی قوانین، مقررات و بخشنامه‌های تأمین‌اجتماعی در ارتباط با فضای کسب‌وکار در راستای گسترش و تسهیل در دسترسی به خدمات گوناگون باید در دستور کار باشد. البته همکاری و تعامل لازم بین شرکای اجتماعی؛ به‌ویژه کارفرمایان و سازمان تأمین‌اجتماعی شکل گرفته و در حال انجام است. به عبارتی، توسعه خدمات در قالب گسترش فضای تعامل و سه‌جانبه‌گرایی در این حوزه به هر نحو مورد توجه است.»

آهنی‌ها ادامه داد: «شرکای اجتماعی با ارائه نظرات عملیاتی امکان حل مشکلات و توسعه خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی را در بالاترین سطح فراهم خواهند کرد. برداشت موانع تولید به عنوان یکی از اساسی‌ترین راهکارهای رونق فضای کسب‌وکار با استفاده از بسترهای مختلف نظیر توسعه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی تحقق می‌یابد. در واقع گسترش خدمات هوشمند تأمین‌اجتماعی زمینه توسعه سه‌جانبه‌گرایی و به دنبال آن، رونق تولید را فراهم خواهد کرد. در مجموع توسعه خدمات هوشمند و غیرحضوری تأمین‌اجتماعی را باید انتفاع چندسویه برای این سازمان بیمه‌ای، شرکای اجتماعی مرتبط و همچنین فضای کار و تولید به ‌شمار آورد.»

او در پایان تأکید کرد: «البته نکته اینجا است که جریان هوشمندسازی، محدودسازی ارائه و دریافت برخی خدمات را به همراه نداشته باشد.»

کد خبر: 66140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =