تدوین ۶ برنامه بهزیستی اردبیل برای تکمیل زیرساخت‌های پیشرفت استان

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: این اداره کل در راستای تعریف زنجیره پیشرفت استان از سوی استانداری، اجرای ۶ برنامه را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حامد رضایی در نشست خبری به مناسبت هفته توان‌یابان در اداره کل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه تعداد مددجویان پشت نوبت دریافت مستمری در این استان در سایه همت و توجه دولت سیزدهم و تسهیل بررسی در کمیسیون‌های پزشکی به صفر رسیده گفت: زمان انتظار مددجویان در بررسی‌های کمیسیون در دولت سیزدهم در اردبیل از یک و نیم سال به زیر ۲ ماه کاهش یافته است.

وی از دو برابر شدن کمک هزینه پرستاری مددجویان استان اردبیل خبر داد و افزود: در این راستا به یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در هر ماه ۲۷ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به برنامه دولت برای استخدام چهار هزار و ۳۰۰ معلول در ادارات از طریق آزمون استخدامی ویژه معلولان، بیان کرد: سهمیه جذب معلولان برای استان اردبیل هنوز اعلام نشده است.

وی در تشریح عملکردهای اداره کل بهزیستی استان اردبیل درباره تکمیل زنجیره پیشرفت استان گفت: در این باره ۶ حوزه و برنامه تدوین شده است که شامل توسعه زیرساخت‌ها، اقتصاد و معیشت، خدمات‌رسانی و حمایت‌ها، مردم محور بودن خدمات و پیشگیری از معلولیت‌هاست.

رضایی افزود: در حوزه توسعه زیرساخت‌ها، مراکز تامین و توسعه خدمات بهزیستی در برخی شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده که دو مورد آن در مرکز استان است. طی یک سال اخیر هفت مرکز به شمار مراکز توانبخشی افزوده شده و دو مرکز دیگر نیز در دست تکمیل و راه‌اندازی است.

وی گفت: سه ساختمان نیمه کاره بهزیستی در استان وجود داشت که دو مورد آن در یک سال اخیر تکمیل شده و یک ساختمان دیگر که از سال ۸۴ پیشرفت مناسبی نداشت، در مشگین شهر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

راه‌اندازی صندوق‌های مالی خرد ویژه زنان

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه در زنجیره اقتصاد و معیشت جامعه هدف بهزیستی صندوق‌های مالی خرد با گروه‌های همیار ویژه زنان جهت کسب و کار آنها راه‌اندازی شده است افزود: علاوه بر این در بخش وام‌های اشتغال و بیمه‌های اشتغال و کارفرمایی از ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است و از استانداری اردبیل نیز یک هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال به همین منظور تامین خواهد شد.

وی به مراکز فعال در استان اشاره و بیان کرد: در بخش توانبخشی معلولان، ۵۶ مرکز شبانه‌روزی و ۲۹ مرکز روزانه در استان فعال است و کل پرونده‌های تشکیل شده برای افراد معلول در استان ۲۶ هزار و ۳۷۹ فقره است.

رضایی ادامه داد: در بخش مردم محور بودن خدمات بهزیستی نیز از برنامه هزار محله کم‌برخوردار در کشور، سه محله سهم استان اردبیل بود که در اجرای آن، با ۳۳۷ نفر در مشگین شهر، نمین و محله میراشراف اردبیل رو به رو ارتباط برقرار شده است.

وی کاهش سن مدیران ادارات بهزیستی استان از ۵۵ سال به زیر ۴۳ و ۱۲ برابر شدن جذب مشارکت‌های مردمی را از دیگر توفیقات اداره کل بهزیستی استان اردبیل در راستای تکمیل زنجیره‌های پیشرفت استان اعلام کرد.

کد خبر: 66159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =