ارائه خدمات بهزیستی یزد به بیش از ۳۰ هزار معلول استان

مدیرکل بهزیستی یزد گفت: ۳۱ هزار و ۹۹۰ معلول به همراه خانواده خود که ۱۰۰ هزار نفر می‌شوند سالانه از خدمات مختلف این مجموعه برخوردارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا ابهت در آیین تجلیل و بزرگداشت هفته معلولان در مهریز یزد گفت: تنها دستگاه اصلی متولی رسیدگی به معلولان، بهزیستی است در حالی که باید سایر دستگاه‌ها، ادارات و خیران به یاری این مجموعه آمده و برای خدمت بهتر و بیشتر به این جمعیت قابل توجه مشارکت و همکاری کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل حجم گسترده خدمات مورد نیاز معلولان بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند این حجم خدمات‌رسانی داشته باشد، افزود: خیران و همراهی تشکل‌های مردمی و نهادها با این مجموعه نقش مهمی در تحقق اهداف دارد.

مدیرکل بهزیستی یزد یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه معلولان استان را موضوع مناسب سازی فضاهای عمومی و معابر ذکر کرد و گفت: باید در این ارتباط بیش از گذشته در همه مناطق تابعه استان اقدام شود.

ابهت افزود: توجه به امور فرهنگی و سایر خدمات مورد نیاز معلولان جزو برنامه‌های مهم بهزیستی است که تاکنون هرچند اقدام شده ولی باید بیش از گذشته فعالیت صورت گیرد.

وی تعداد افراد معلول برخوردار از خدمات بهزیستی استان یزد را حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام و بیان کرد: بر اساس آمارها ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد هر جامعه دچار یک یا چند معلولیت هستند ضمن آنکه حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را نیز سالمندان تشکیل می‌دهند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

کد خبر: 66165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =