بیش از ۳۲۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۳۲۲ هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش تامین‌اجتماعی هستند و از خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان استفاده می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، رسول چراغ سحر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان بیمه شده اصلی زیر پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند که با احتساب افراد تبعی شمار آنها به بیش از ۳۲۲ هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان از خدمات و حمایت‌هایی چون مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه وسایل کمک پزشکی، حمایت در برابر حوادث و بیماری‌ها و ... برخوردار هستند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان تامین‌اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی متولی اصلی بیمه کارگران، صاحبان مشاغل آزاد و افراد فاقد بیمه است و علاوه بر بیمه‌شدگان اجباری شاغل در مراکز تولیدی، صنعتی، خدماتی و صنفی، آمادگی دارد سایر افرادی را که از هیچ نوع پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند را تحت پوشش قرار دهد.

چراغ سحر، بیمه فراگیر خانواده را طرحی برای برخوردار شدن همه افراد از پوشش بیمه‌ای عنوان و بیان کرد: زنان خانه‌دار و دختران، دانشجویان، ورزشکاران و فعالان ورزشی، کارفرمایان صنفی و صاحبان مشاغل آزاد از جمله گروه‌هایی هستند که می‌توانند در قالب این طرح از مزایا و خدمات بیمه‌ای و درمانی تامین‌اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: متقاضیان باید به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی مراجعه و ضمن ثبت مشخصات خود، با انعقاد قرارداد، بیمه‌پردازی خود را شروع کنند و در صورت داشتن سابقه قبلی، این سابقه را به منظور برخورداری از شرایط بازنشستگی تکمیل کنند.

کد خبر: 66169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =