رشد ۴۴ درصدی آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم

«مجتبی نوروزی» معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از رشد ۴۴ درصدی در حوزه آموزش‌های مهارتی در سطح کشور خبر داد و گفت: اثرگذاری این اتفاق در عرصه تولید و اشتغال‌زایی، قابل مشاهده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نوروزی در کارگروه مهارت و آموزش استان قم با بیان اینکه امروز شاهد خلأهای مهارتی در کشور هستیم، افزود: در کشورهای پیشرفته، مدارس بسیاری برای مهارت افزایی وجود دارند ولی متاسفانه در کشور ما، مدارس به دالان‌های رسیدن به دانشگاه و خروجی‌های دانشگاه‌ها، ورودی‌های سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای تبدیل شده‌اند.

وی با تأکید اینکه مسئله مهارت در صدر مسائل استان قرار گیرد بیان کرد: برای برون رفت از بسیاری از مشکلات کشور، بایستی شاهد تقویت آموزش‌های مهارتی باشیم.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مختلف می‌تواند در مسیر مهارت‌آموزی قرار گیرد، گفت: در سطح کشور بیش از ۶۶۰ مرکز دولتی، ۵ هزار مربی دولتی و ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد داریم.

وی یکی از سیاست‌های جدی این سازمان را توسعه مراکز بین‌کارگاهی دانست و افزود: در حوزه تجهیزات کارگاهی، نیازمند حمایت هستیم و باید در مسیری حرکت کنیم تا هر واحد صنعتی، یک مرکز جوارکارگاهی داشته باشد.

نوروزی توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی را موجب تقویت نیروهای کار، کیفی‌سازی محصول و در نهایت افزایش تولید برشمرد و اضافه کرد: آموزش در محیط واقعی کار به صورت تخصصی در کنار خط تولید انجام می‌شود.

او همچنین آموزشگاه‌های آزاد را یاوران امر مهارت‌آموزی در کنار بخش دولتی خواند و گفت: باید از ظرفیت‌های آموزشگاه‌های آزاد استفاده بهتری شود و این اتفاق با حمایت از آن‌ها محقق خواهد شد.

کد خبر: 66172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =