عواملی که بورس را فردا متلاطم می‌کند

 روز سه‌شنبه «چهاردهم آذرماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۱۱ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۶ هزار واحدی قرار گرفت

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با صعود ۱۱.۳۰۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۶ هزار واحدی در محدوده ۷۴۷ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۲ میلیارد ورقه سهم طی ۵۲۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پتروشیمی‌خلیج‌فارس، ایران‌خودرو، کشتیرانی،سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی،هلدینگ معدنی خاورمیانه و معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران و سرمایه‌گذاری صدر تامین بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۵۷ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۲۷۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۳.۴ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت ونمادهای نمادهای بیمه پاسارگاد،پتروشیمی زاگرس،جهان فولاد سیرجان،ایران خودرو دیزل، مالی سپهر صادرات،سپیدار سیستم آسیا و حمل و نقل گهر ترابر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان،تولید برق عسلویه مپنا و بانک گردشگری بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

بورس همچنان ورود پول را تجربه می کند

این درحالیست که با افت ۳۰۰ میلیاردی تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۷ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۹۷ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تزار منفی ۲۶۶ میلیارد تومنای در صندوق های درامد ثابت ثبت کردند.

امروز هم شاهد یک روز خوب دیگر برای بازار سهام بودیم، ارزش معاملات بالای ۷ هزار میلیارد تومان ماند و خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود آن‌ها به سهام و حق تقدم ادامه داشت. از سویی خبر کاهش دوره معافیت مالیاتی از ۵ به ۳ سال برای شرکت‌هایی که افزایش سرمایه بدهند در بودجه ۱۴۰۳ باعث شد، امروز گروه خودرو در اواسط بازار مورد اقبال خوبی قرار بگیرد، ولی تا انتهای بازار با عرضه‌هایی که صورت گرفت اکثر این سهم‌ها به زیر قیمت پایانی رفتند.

سهم‌های دیگر مثل فولاد هم هرچند رشد خوبی کردند، ولی امروز معاملات متعادلی حوالی صفر تابلو داشتند که نشان می‌دهد حتی با وجود رشد خوب، سهم‌ها تمایلی به منفی شدن و پایین آمدن ندارند که این مسئله نشانه خوبی برای بازار است.با توجه به بازار امروز، فردا بورس می‌تواند حداقل در نیمه اول تایم معاملاتی پرعرضه باشد، از طرف دیگر چون فردا چهارشنبه است شاید بسیاری از فعالین بازار سهام تمایلی به فعالیت پر حجم نداشته باشند. این دو عامل می‌توانند معاملات فردا را کمی تحت‌الشعاع قرار بدهند.

کد خبر: 66200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =