افتتاح نخستین مرکز روزانه توانبخشی و حرفه‌آموزی معلولان پسرانه بالای ۱۴ سال زرند

بمناسبت گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت و با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان، معاون امور توانبخشی بهزیستی، فرماندار زرند، نخستین مرکز توانبخشی و حرفه‌آموزی پسران بالای ۱۴ سال شهرستان به عنوان «توانمند» افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، در مراسم افتتاح این مجموعه رضا محمودی نسب، رییس بهزیستی زرند گفت: این مرکز از مجموعه‌های تحت نظارت بهزیستی است که با ظرفیت ۵۰ نفر آماده ارائه خدمات لازم در زمینه‌های مختلف توانبخشی، کاردرمانی، حرفه‌آموزی، آموزش مفاهیم‌شناختی و مشاوره روانشناسی به جامعه هدف، مشاوره روانشناسی به خانواده‌ها، گروه درمانی، هنردرمانی و بازی‌درمانی، خدمات ورزشی و حرکات اصلاحی به افراد دارای معلولیت پسر بالای ۱۴ سال است.

رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات بی‌منت مجموعه بهزیستی با هدف افزایش رفاه افراد دارای معلولیت گفت: خدمت به افراد دارای معلولیت موجب افتخار است و هیچ خدمتی بالاتر از این در جامعه وجود ندارد.

وی افزود: وظیفه ما مهارت‌آموزی و توانمندسازی و همچنین فراهم آوردن فرصت‌های شغلی برابر برای آنان و مهیا کردن فضایی است که این عزیزان بدون دغدغه و با آرامش خاطر به زندگی و فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهند.

علیرضا وحیدزاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مراسم افتتاح این مرکز بیان کرد: هدف اصلی از ایجاد اینگونه مراکز حمایت روانی و اجتماعی از جامعه هدف برای سازگاری با آسیب‌ها، ارائه خدمات آموزشی و آموزش در زمینه توانایی و حل مشکلات است.

وی افزود: تفکر خلاق، برقراری ارتباط خوب، ارائه برنامه تغذیه‌ای با در نظر گرفتن شرایط جسمی فرد از دیگر اهداف و برنامه‌های راه انداری اینگونه مراکز است.

در ادامه این مراسم رقیه ایزدی مسئول مرکز توانبخشی و حرفه آموزی معلولان پسر بالای ۱۴ سال زرند گفت: این مرکز ظرفیت پذیرش ۵۰ معلول را دارد و برای راه اندازی این مرکز خدماتی ۷میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل تجهیز کامل آن ۶ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

در شهرستان ۱۵۰ هزار نفری زرند ۴هزار نفر دارای پرونده معلولیت در بهزیستی هستند که حدود ۴۰ درصد آنها به صورت ماهانه بین ۷۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر: 66236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =