شورای صنفی نمایش تعطیل شده؟

شورای صنفی نمایش که فعالیت امسال خود را با حاشیه شروع کرده بود، باز هم دچار مسائلی شده که آن را خبرساز کرده و البته این بار هم گویا دوباره پای سازمان سینمایی در میان است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از  ایسنا، از روز گذشته خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی شورای صنفی نمایش به دلیل اعتراض به حمایت نکردن سازمان سینمایی و عمل نکردن به وعده‌هایش منتشر شد. همچنین گفته می‌شد که این شورا بخاطر همین مسائل جلسه‌های هفتگی خود را هم تشکیل نمی‌دهد که البته با توجه به نزدیکی زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر و احتمالا نبود متقاضی مناسب برای اکران فیلم‌ها در سینما، شاید خیلی این مسئله نباشد.

با این حال برخی اعضای شورای صنفی نمایش معتقدند اگر سازمان سینمایی به تعهدات خود عمل کرده بود، تهیه‌کننده‌ها نیز با خاطری آسوده‌تر برای اکران فیلم‌های خود اقدام می‌کردند.

براساس پیگیری ها، اعتراض شورای صنفی نمایش از آن جاست که حدود سه چهار ماه قبل درصدی مصوب شد تا سازمان سینمایی برای حمایت از فعالیت سینماها ضمانت کند، ولی بعد از گذشت این مدت هنوز اتفاقی نیفتاده چون می‌گویند برای مصرف بودجه با این منظور، باید از سازمان برنامه و بودجه مجوز بگیرند. حال سوال شورا این است که آیا نمی‌شد در این چند ماه سریع‌تر و از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را پیگیری کنند تا صنعت سینما اینطور رها نشود؟

از آن سو پیگیری‌ها از سازمان سینمایی از تایید این موضوع و رنجش شورای صنفی نمایش به دلیل انجام نشدن تعهدات مالی سازمان حکایت می‌کند. مسدولان سازمان سینمایی به دنبال این هستند که بابت مطالبات پاییز، به کارها سرعت بخشند. درواقع مشکل اصلی این است که اعتبار لازم برای این حمایت‌ها در سازمان تمام شده و ان‌ها خواسته‌اند از محلی دیگر که پول در اختیار دارند برای این گونه مصارف خرج کنند، اما این کار بدون مجوز سازمان برنامه و بودجه غیرقانونی است و در همین راستا فردا، دوشنبه ششم بهمن‌ماه جلسه فوق‌العاده ستاد کرونا در سازمان سینمایی برگزار می‌شود تا برای حل این مسئله اقدام کنند.

کد خبر: 6624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =