ایجاد سوابق بیمه‌ای برای دانشجویان در زمان تحصیل

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند هم زمان با تحصیل برای خود سوابق بیمه‌ای ایجاد کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، رسول چراغ سحر با بیان این مطلب گفت: سازمان تامین‌اجتماعی در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر گسترش پوشش بیمه همگانی آمادگی دارد همه دانشجویان را تحت پوشش بیمه قرار دهد و دوران تحصیل را به عنوان سوابق بیمه‌پردازی آنان لحاظ و ثبت کند.

وی به ایجاد امنیت شغلی برای دانشجویان با استفاده از این طرح اشاره کرد و افزود: اگر دانشجویی در سال‌های تحصیل خود بیمه باشد و بعد از فارغ‌التحصیلی برای وی فرصت شغلی ایجاد شود، این دوران جزو سوابق بیمه‌ای وی برای بازنشستگی محسوب خواهد شد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنابراین بیمه دوران دانشجویی به بیمه اشتغال وی متصل می‌شود و چنانچه حتی کسب و کار آزاد مانند حرفه پزشکی و یا شغل دیگری داشته باشد نیز این دوران به عنوان سوابق بیمه‌ای او لحاظ خواهد شد و به همان میزان زودتر بازنشسته خواهد شد.

چراغ با بیان اینکه بیمه دانشجویی در قالب بیمه مشاغل آزاد با نرخ حداقلی ارائه شده است گفت: دانشجویان می‌توانند با انتخاب یکی از نرخ‌های پرداخت حق بیمه ۱۲، ۱۴ و یا ۱۸ درصد از مزایای آن شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت استفاده کنند.

وی درباره نحوه ثبت‌نام دانشجویان در این طرح بیان کرد: دانشجویان متقاضی می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب تامین‌اجتماعی و صرفا با مراجعه و ثبت مشخصات خود در سامانه خدمات غیرحضوری نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه ماهانه اقدام کنند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: چنانچه متقاضیان، تحت تکفل و پوشش بیمه درمان والدین خود باشند، نیز می‌توانند در این طرح ثبت‌نام و هم زمان از خدمات درمانی رایگان با استفاده از دفترچه بیمه درمان والدین خویش بهره‌مند شوند.

کد خبر: 66256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =