راه‌اندازی دومین مرکز کاریابی و مشاوره شغلی در اردستان

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی اردستان از راه‌اندازی دومین مرکز کاریابی و مشاوره شغلی در شهرستان در راستای کاهش تصدی‌گری دولت و مشارکت بیشتر بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وحید نقوی با اعلام این خبر افزود: کاریابی‌های غیردولتی شامل داخلی و بین‌المللی هستند و مهم‌ترین وظیفه آنها شناخت بازار کار داخلی و خارجی، ثبت‌نام از متقاضیان کار، کسب فرصت‌های شغلی و غیره است.

وی کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در اردستان را به عنوان یکی از چالش‌های موجود واحدهای صنعتی، تولیدی و بخش‌های مختلف شهرستان برشمرد و گفت:‌ تلاش داریم با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این مشکل رفع شود.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی اردستان با بیان اینکه نخستین واحد کاریابی شهرستان سال ۱۳۹۹ تاسیس شد اما فعالیت چندانی ندارد و تاکنون نتوانسته نیاز بخش صنعت و تولید را برآورده کند افزود: در چند سال گذشته با وجود تلاش‌های زیادی که درباره مهارت‌آموزی صورت گرفته، هنوز این مشکل به طور کامل برطرف نشده، کارفرمایان با کمبود نیرو کار ماهر بومی مواجه بوده، ناچار به استفاده از افراد غیر بومی هستند.

نقوی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی، تخصصی و فرهنگی اجتماعی از اولویت‌های این اداره است و در این ارتباط دوره‌های مختلف آموزشی برای ۲۰ واحد اقتصادی با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:در حال حاضر۸۰ نفر از کارگران شهرستان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. این افراد با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را کسب کرده و جذب دیگر واحدها خواهند شد.

اردستان ۶۶ واحد صنعتی دارد که ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

کد خبر: 66309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =