تشکیل ۶۱ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از تشکیل ۶۱ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، فرهاد ناصری نیا با بیان این که سه هزار و ۲۵۱ تعاونی فعال در استان وجود دارد، بیان کرد: این شرکت‌های تعاونی که در بخش‌های مختلف اقتصادی محصولات مختلفی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند با بیش از ۲۸ هزار نفر عضو در استان فعالیت می‌کنند و زمینه اشتغال به‌ کار ۴۲ هزار و ۱۸۰ نفر را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد شرکت‌های تعاونی در لرستان ، یک هزار و ۹۷۶ نفر در ۱۷۴ تعاونی روستایی و سه هزار نفر در ۳۸ شرکت تعاونی ویژه زنان مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به صادرات محصولات تولیدی این شرکت‌های تعاونی به خارج از کشور گفت: تولیدات ۱۰ تعاونی استان به ارزش ۱۶ هزار و ۶۵۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به خارج از کشور صادر شده است.

ناصری‌نیا افزود: تولیداتی مانند ماهی، سنگ، گلیم، فرش، سم و دارو توسط تعاونی‌های استان صادر می شود و مقصد ۹۹ درصد صادرات تعاونی‌های لرستان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس است.

وی ادامه داد: تعاونی‌های استان مشکلاتی از جمله عدم اعمال مشوق‌ها، نبود دفاتر امور گمرکی در شهرستان‌ها و مشکلات بدهی بیمه و مالیات برای صادرات دارند و برخی از آنها ترجیح می‌دهند صادرات خود را از طریق مبادی غیر مستقیم، با نام استان های مرزی و سایر برندها (نام تجاری) انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین بیان کرد: امسال ۶۱ تعاونی جدید صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و گردشگری با ۲ هزار و ۲۲۵ عضو در استان تشکیل شده که در صورت بهره‌برداری از این تعداد، یک هزار و ۲۸۱ فرصت شغلی ایجاد می شود.

ناصری‌نیا گفت: از مهم‌ترین راهبردهایی که در دستور کار داریم می‌توان به توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها به ‌واسطه ارائه آموزش‌های لازم، تحکیم تعاملات شبکه‌ای و حرکت به سمت خودکفا شدن تعاونی‌ها، تلاش در جهت افزایش همکاری‌های بین‌بخشی و تأمین مشوق‌ها و منابع مالی موردنیاز تعاونی‌ها اشاره کرد.

وی افزود: در این راستا نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۴۷۵ نفر ساعت آموزش تخصصی در حوزه حقوق و مدیریت حرفه‌ای به منظور افزایش بهره‌وری، ارتقای دانش و تولید اقتصادی برای تعاون‌گران لرستان برگزار شده است.

کد خبر: 66332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =