تخصیص۷۳میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای معلولان قمی

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه ۲۳ هزار معلول در قم شناسایی شده است از اختصاص ۷۳ میلیارد تومان برای اشتغال معلولان در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، صادق میرئی با بیان اینکه در توانمندسازی معلولان، موضوعات اشتغال، مسکن و معیشت مورد توجه است افزود: تسهیلات اشتغال به متقاضیانی که دارای مهارت لازم هستند اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع استخدام معلولان نیز مورد پیگیری است و اتفاق خوبی در جذب معلولان در دستگاه‌های دولتی در آینده نزدیک خواهد افتاد و آزمون استخدامی ویژه معلولان برای مشاغل مختلف در دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: یکی از بسترهای دیگر اشتغال‌آفرینی برای معلولان، استفاده از ظرفیت‌های کارفرمایی است که بر اساس قانون هر کارفرمایی بتواند این امر را دنبال کند تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته می‌شود و پرداخت حق بیمه ۲۳ درصدی کارفرما به آنان عودت می‌شود.

میرئی به تسهیلات در نظر گرفته شده برای اشتغال معلولان اشاره و بیان کرد: امسال ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای معلولان در نظر گرفته شده است که ۶۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های استان قم معرفی و از این تعداد ۲۰۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات ۳۰ میلیارد تومانی شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ هزار نفر معلول در استان قم داریم که بیش از ۷ هزار نفر دارای معلولیت شدید هستند که مراکز نگهداری معلولان در استان قم، توان لازم را برای ارائه خدمات به این عزیزان ندارند که باید این مراکز افزایش یابد

کد خبر: 66376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =