بهره‌مندی ۲۰۰ زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی زنجان

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون هیچ زن سرپرست خانواری پشت نوبت برای دریافت مستمری در استان نیست گفت: از ابتدای امسال حدود ۲۰۰ زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی زنجان بهره‌مند شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح اله خدابنده لو به شرط پذیرش زنان خانوار در بهزیستی اشاره و بیان کرد: دریافت نکردن مستمری از دستگاه‌ها و سازمان‌های حمایتی اعم از مستمری بازماندگان، بازنشستگی و از کارافتادگی قانون استخدام کشوری، لشگری یا تامین‌اجتماعی و صندوق بیمه روستایی و عشایری از شرایط پذیرش زنان سرپرست خانوار در بهزیستی است.

وی افزود: بهزیستی حمایت‌های مستمر و غیرمستمری از جمله پرداخت مستمری ماهیانه، بیمه‌های اجتماعی، پرداخت کمک هزینه آماده‌سازی شغلی در راستای فراگیری آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و کسب و کار، درمان، کمک هزینه تحصیلی و معیشتی را به این قشر ارائه می‌کند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون یک هزار و ۲۴۶ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

خدابنده لو با بیان اینکه فراگیری مهارت‌آموزی در زمینه فنی وحرفه‌ای، کسب و کار و کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار اهمیت زیادی دارد و در این راستا اقداماتی انجام گرفته است افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰۰ زن سرپرست خانوار و دختر خودسرپرست از حمایت‌هایی چون اشتغال، بازنشستگی از طریق بیمه تامین‌اجتماعی، دریافت سرمایه کار اولیه، دریافت وام خوداشتغالی و معرفی آنان به کارگاه‌های تولیدی وشرکت ها بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی برنامه‌های حمایتی متعددی از جمله پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان و دختران روستایی و عشایری و بیمه تامین‌اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری، پرداخت ودیعه مسکن به خانوارهای نیازمند و پرداخت کمک هزینه تحصیلی زنان سرپرست خانوار یا فرزندان آنها را مد نظر قرار داده است.

کد خبر: 66392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =