افزایش ۲۰ درصدی اعمال جراحی در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی اصفهان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان بابیان اینکه در حوزه بستری تلاش می‌شود تا هزینه بیمه‌شدگان کاهش یابد گفت: اعمال جراحی از اواخر سال ۱۴۰۰ تا الان میانگین از ۳۷ عمل جراحی در استان به ۴۸ عمل جراحی رسیده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی اصفهان، در دیدار با روسای کانون‌های بازنشسته استان که به میزبانی اداره کل تامین‌اجتماعی استان اصفهان و با حضور مدیرکل و مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان در سالن جلسات اداره کل تشکیل شد محمد رجالی، مدیردرمان استان گفت: با وجود کارهای خوب زیادی که در این مدت در بستر درمان بیمه‌شدگان انجام شده است اما مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه به دلایل مختلف نمی‌توانیم نیروی متخصص پزشک جذب کنیم. وزارت بهداشت تقریبا ۹۰ درصد حوزه تخصصی خود را با نیروهای اجباری طرح پر می‌کند ولی ما هیچ وسیله‌ای برای انجام این کار نداریم.

وی افزود: با نمایندگان مجلس صحبت کرده‌ایم که در حال حاضر ۱۵درصد درمان کشور به‌عهده ماست و باید به این نسبت نیروهای طرحی را به ما اختصاص بدهند تا بتوانیم معضل موجود را تا اندازه‌ای برطرف کنیم.

رجالی ادامه داد: از سال گذشته حداقل ۴۰ متخصص به سیستم تزریق کرده‌ایم و مقرر شده حداقل یک روز در هفته شهرستان‌های اطراف و راه دور را پوشش دهد و این در حالی است که از ۶۰ دندانپزشک ۲۰ نفرشان رفته‌اند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان نسبت به ۱۰ سال پیش تعداد متخصصان باید سه برابر می‌شده ولی متاسفانه این تعداد به نصف تقلیل یافته است. در سال ۸۹ با دو هزار متخصص در استان قرارداد داشته‌ایم ولی اکنون این رقم به ۹۹۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴۰ نیروی پرستار گرفته‌ایم تا بخشی از نیروی تخصصی بیمارستان‌ها تامین شود ادامه داد: در حوزه سرپایی در ۱۸ ماه اخیر تعداد ویزیت سرپایی از ۸ میلیون به ۱۰ میلیون نفر رسیده است ولی متقاضیان حدود ۲۵ میلیون نفر هستند. در حوزه بستری تلاش می‌کنیم هزینه بیمه‌شدگان کاهش یابد به این صورت که اعمال جراحی از اواخر سال ۱۴۰۰ تا الان میانگین از ۳۷ عمل جراحی در استان به ۴۸ عمل جراحی رسیده است و ۱۱ هزار عمل اضافه شده که این رقم حدود ۲۰ درصد اعمال جراحی استان است.

رجالی افزود: بخش جراحی قلب را با وجود کمبود نقدینگی در مدت ۸ ماه ساختیم و در حال حاضر ۲۲۰ عمل جراحی قلب در بیمارستان شریعتی انجام شد و امیدواریم زمانی برسد بیمه شده تامین‌اجتماعی بیرون از سازمان عمل نکند.

کد خبر: 66409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =