زنان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان امکان بازنشستگی دارند؟

امکان بازنشستگی زنان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با جامعه بیش از ۲ میلیون نفر افراد تحت پوشش به شیوه‌ای فراهم شده است که این گروه از جامعه هم بتوانند ضمن بهره‌مندی از خدمات این صندوق، در نهایت از بازنشستگی هم برخوردار شوند.

به گزارش آتیه آنلاین، در حال حاضر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستندکه با تمهیدات اندیشیده شده فقط یک سوم حق بیمه توسط مردان و زنان تحت پوشش صندوق پرداخت می‌شود و دوسوم حق بیمه نیز با حمایت دولت پرداخت شده تا این افراد بتوانند از همه مزایای یک بیمه کامل برخوردار باشند.

بنابراین زنان به عنوان بخشی از جامعه صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان نیز می‌توانند از همه این مزایا بهره‌مند باشند و حتی با بیمه‌پردازی خود امکان بازنشستگی پس از سال‌ها جمع‌آوری سابقه و بیمه‌پردازی را خواهند داشت.

زنان تا ۵۰ سال می‌توانند عضو صندوق شوند

براساس اطلاعات موجود در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زنان در شهرها و روستاهای کوچک امکان بازنشستگی در این صندوق بیمه‌ای را دارند. حتی می‌توانند با داشتن درآمد مستقل، همه خدمات بیمه‌ای قابل ارائه به روستاییان و عشایر را داشته باشند.

از آنجا که بیمه این صندوق همه مزایای بیمه کامل مانند بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای و فوت سرپرست خانوار را دارد، بنابراین زنان هم می‌توانند با بیمه‌پردازی از این خدمات گسترده بهره‌مند شوند.

البته تفاوتی در بیمه‌پردازی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با سایر بیمه‌های اجتماعی وجود دارد که در این صندوق باید یک سوم حق بیمه توسط خود فرد بیمه‌شده پرداخت شود. بنابراین زنان می‌توانند در این صندوق خود را بیمه کرده و مستمری دریافت کنند.

برای بیمه‌پردازی، داشتن سابقه و در نهایت بهره‌مندی از خدمات گسترده این صندوق زنان از ۱۸ تا ۵۰ سالگی امکان استفاده از خدمات را دارند و برای این منظور باید در نزدیکترین کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی نسبت به ثبت‌نام و دریافت این خدمات اقدام کنند.

رشد ۴۱ درصدی پوشش بیمه زنان

یکی از مهمترین اقدامات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گسترش و توسعه پوشش بیمه‌ای در دولت سیزدهم بوده است که در این مدت فعالیت دولت ضمن جذب بیش از ۶۱۳ هزار بیمه‌شده جدید و افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی، رشد سهم پوشش بیمه زنان به ۴۱ درصد را شاهد بوده است.

همچنین افزایش ۴۳ درصدی میانگین دریافتی مستمری‌بگیران در طول این دولت، اجرای طرح پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران و اجرای طرح بیمه تکمیلی درمانی برای مستمری‌بگیران و روستاییان و عشایر از دیگر اقدامات سازنده این صندوق در ۲ سال گذشته محسوب می‌شود.

بیش از ۶۷۲ هزار نفر از زنان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی

داده‌های آماری تیرماه ۱۴۰۲ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر نشان می‌دهد که از وجود ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۹ نفر به عنوان اعضای صندوق، ۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۲۵۶ نفر از این افراد را مردان و ۶۷۲ هزار و ۷۷۳ نفر را زن تشکیل می‌دهند.

همچنین با توجه به اینکه جذب بیمه‌شدگان در این دولت رشد خوبی را در پیش گرفته و در این دولت بیش از ۶۱۳ هزار نفر بیمه شده جدید جذب شده است، پوشش بیمه‌ای حوزه زنان نیز با رشد ۴۱ درصدی روبه‌رو بوده است که این زنان با استفاده از خدمات بیمه‌ای در دوران بیمه‌پردازی امکان بازنشستگی پس از پایان دوران بیمه‌ای خود را خواهند داشت.

همچنین از کل بیمه‌شدگان فعال با جامعه آماری یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۴۰ نفر نیز یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۵۴ نفر مرد و ۴۱۹ هزار و ۴۸۶ نفر زن هستند.

آخرین آمارها از بازنشستگی زنان و مردان

در حال حاضر ۱۸۲ هزار و ۹۰۹ هزار نفر به عنوان مستمری‌بگیر در بخش بازنشستگی پیش از موعد، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان و سالمندی در این صندوق از خدمات مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند هستند که بخش بازنشستگی پیش از موعد ۴۷ هزار و ۶۲۲ نفر، ازکارافتادگی کلی ۱۰ هزار و ۳۸۶ نفر، بازماندگان ۸۹ هزار و ۱۸۷ نفر و پیری یا سالمندی نیز ۳۵ هزار و ۷۱۴ نفر از خدمات این صندوق مشمول خدمات این سازمان هستند.

داده‌های آماری صندوق نشان می‌دهد از مجموع ۱۸۲ هزار و ۹۰۹ نفر افراد تحت پوشش در بخش مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ۱۷۵ هزار و ۵۸۸ نفر آنان را مردان و هفت هزار و ۳۲۱ نفر زنان تشکیل می‌دهند.

ضریب پشتیبانی ۱۰ در صندوق بیمه اجتماعی

بیش از ۹ میلیون نفر جزء جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به ‌شمار می رود که با توجه به جوان بودن جمعیت تحت پوشش این صندوق اکنون ضریب آن ۱ به ۱۰ است که از حد مطلوب استاندارد جهانی هم بالاتر است. زیرا تعداد مستمری‌بگیران بیش از ۱۸۲ هزار نفر اما تعداد افراد بیمه‌پرداز بیش از ۲ میلیون نفر محسوب می‌شوند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۸ سال قبل با هدف پوشش جمعیت ۳۰ میلیون نفری کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای توسعه چتر بیمه‌ای و ارائه خدمات به جامعه مذکور با دریافت مبالغ پایین و کمک دولت در پرداخت حق بیمه آغاز به فعالیت کرد.

کد خبر: 66413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =