زنان روستایی به صورت رایگان بیمه می‌شوند

زنان روستایی به عنوان بخش اعظمی از جامعه بانوان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شوند که اکنون به واسطه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به صورت رایگان از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش آتیه آنلاین، بیمه بیش از ۲ میلیون نفر از بانوان روستایی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مهمترین موضوعی است که می‌تواند جرقه امید را در دل بانوان فعال در روستاها زده زیرا این گروه بدون هزینه‌ای بابت حق بیمه به صورت رایگان بیمه این صندوق می‌شوند.

اجرای بیمه رایگان زنان روستایی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در راستای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است تا زنان فعال در روستاها بتوانند از خدمات بیمه‌ای و حتی بازنشستگی این نهاد بیمه‌ای برخوردار شوند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از آبان ماه سال ۱۴۰۰ در راستای حمایت از خانواده‌ها به ویژه بانوان به اجرا گذاشته شد و اکنون بیمه زنان روستایی ذیل این قانون در حال اجراست.

۲ میلیون و ۶۳۵ هزار زن روستایی رایگان بیمه می‌شوند

سجاد طاهری، ‌ معاون بیمه و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در این باره گفته است: آیین‌نامه ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اسفندماه سال گذشته مصوب شد و طبق آن دولت مکلف شده‌ است که زنان روستایی غیرشاغل و دارای سه فرزند و بیشتر را تحت‌پوشش رایگان بیمه اجتماعی قرار دهد.

او ادامه می‌دهد: ۲ میلیون و ۶۳۵ هزار نفر از زنان روستایی دارای سه فرزند به‌ صورت رایگان بیمه اجتماعی می‌شوند، این طرح امسال حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و در سال آینده نیز به ۶.۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. سازمان برنامه و بودجه روند تخصیص اعتبار این طرح را آغاز کرده است به همین منظور همه مشمولان طرح با تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رشد ۴۱ درصدی بیمه بانوان در دولت سیزدهم

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده را تحت پوشش دارد، اقدامات اثربخشی برای حمایت از کشاورزان، روستاییان و عشایر دارد و از سال ۱۳۸۴ همزمان با تاسیس این صندوق تاکنون برای جذب بیمه‌شدگان تلاش‌های جدی در راستای جذب بیمه‌شدگان انجام داده است.

جذب بیمه‌شدگان جدید در دولت سیزدهم رشد مناسبی را طی کرده است به طوری که از ابتدای فعالیت این دولت تاکنون بیش از ۶۳۰ هزار بیمه شده جدید در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بیمه شده‌اند و مهمترین موضوع اینکه در این زمینه رشد ۴۱ درصدی بیمه بانوان هم رقم خورده است.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به عنوان یکی از صندوق‌های جوان در میان ۱۸ صندوق بیمه‌گر اکنون به دنبال جذب روستاییان، عشایر و کشاورزان است و تاکنون ۲ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر بیمه‌شده از این جامعه هدف و ۱۸۲ هزار مستمری‌بگیر از خدمات این صندوق بهره‌مند شده‌اند.

در بیمه‌شدگان فعال تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با جامعه آماری یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۴۰ نفر خدمات‌گیرنده از این صندوق، ۴۱۹ هزار و ۴۸۶ نفر زن، در بخش بیمه‌شدگان غیرفعال متصل با جامعه آماری ۲۷۵ هزار و ۲۱۵ نفر نیز ۱۲۳ هزار و ۸۷ نفر زن و در میان بیمه‌شدگان غیرفعال منفصل نیز با آمار ۵۸۵ هزار و ۹۶۵ نفر نیز ۱۲۲ هزار و ۸۷۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

همچنین رشد بیمه‌شدگان در این صندوق نشان از توجه دولت به جامعه روستاییان و کشاورزان دارد تا علاوه بر خدمات‌رسانی بیمه‌ای، در آینده نیز تضمینی برای بازنشستگی داشته باشند زیرا افراد تحت پوشش پس از بیمه‌پردازی امکان استفاده از بازنشستگی را با توجه به سوابق بیمه‌ای خود خواهند داشت.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان صندوقی جوان

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان به همه بیمه‌شدگان در بخش‌های ساکنان روستا، ساکنان مناطق عشایری، کشاورزان غیرساکن روستا، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار مسافربری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیران و مربیان روستامهد، سازمان دامپزشکی، شاغلان فصلی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند.

براساس داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌ روستاییان و عشایر در تیرماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۶ هزار و ۱۱۳ نفر به عنوان بیمه شده جدید به جمع بیمه‌پردازان این صندوق اضافه شدند که این آمارها در مدت مشابه سال قبل ۱۶.۶ درصد کاهش داشته است. همچنین تعداد ۹ هزار و ۲۶۶ نفر از بیمه‌شدگان جدید تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای را مردان و ۶ هزار و ۸۴۷ نفر دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر از سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون جامعه آماری تحت پوشش این صندوق با بیش از ۲ میلیون نفر فقط یک سوم حق بیمه خود را پرداخت کرده و مابقی آن توسط دولت پرداخت می‌شود. این صندوق اکنون به عنوان جوان‌ترین صندوق بیمه‌گر در کشور با ضریب پشتیبانی ۱۰ در کشور یعنی ارائه خدمت به یک بازنشسته در ازای ۱۰ بیمه شده به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کد خبر: 66503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =