آموزش ۴۰ رشته فنی و حرفه‌ای در قشم

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان قشم از ارائه ۱۷ رشته فنی و تخصصی ویژه برادران و ۲۳ رشته آموزشی و خدماتی ویژه خواهران در این مرکز و آموزشگاه‌های آزاد جزیره خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن ناصری با اشاره به اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مرزی قشم از سال ۸۶ با یک مرکز ثابت شروع به کار کرد، افزود: این مرکز از سال ۹۰ به بعد با ۲۷ آموزشگاه خواهران و برادران فعالیت دارد.

وی ادامه داد: مرکز برادران با پنج کارگاه ثابت فعال و تعداد ۱۷ رشته فنی و تخصصی در دو شیفت کاری فعالیت می‌کند و رشته‌های برق(صنعتی، ساختمان و تابلوسازی)، اتومکانیک و تاسیسات، صنعت ساختمان، ایمنی و بهداشت، ایمنی در کارگاه های ساختمانی (HSE ابنیه)، ایمنی و آتش نشانی و غواصی در واحد برادران ارائه می‌شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان قشم با بیان اینکه مرکز خواهران نیز با ۲۷ کارگاه آموزش خصوصی فعالیت می‌کند، افزود: کارآموزان در این مرکز رشته‌های مراقبت و زیبایی، آرایشگری، خیاطی، بافت مو، متعادل سازی چهره، طراحی با حنا روی بدن، دوزندگی کیف پارچه‌ای، گلدوزی دستی، پولک و منجوق دوزی (کار و دانش) را فرا می‌گیرند.

ناصری بیان کرد: آموزشگاه‌های آزاد خدمات - فنی وابسته به این مرکز نیز با ۲۳ حرفه در ۲۷ واحد آموزشی (۲۰ شهری و هفت روستایی) در سطح این جزیره و در شهرهای رمکان، طبل و روستای دولاب و جزیره هرمز در حال ارائه خدمات به مردم این شهرستان مرزی هستند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در تمامی رشته‌ها در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان به صورت رایگان است، گفت: هنرجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی که مطابق با استاندارد جهانی است و موفقیت در آزمون پایان دوره، گواهینامه دریافت خواهند کرد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم اعلام کرد: افرادی می‌توانند از خدمات آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند که با توجه به استانداردهای خاص دارای مدرک تحصیلی سیکل به بالا باشند و حداقل سن آنها برای ورود از ۱۵ سال بالاتر باشد.

وی افزود: اماکن تحت پوشش این مرکز در این شهرستان مرزی در قالب پادگان نظامی آموزشی مهارتی شامل چهار پادگان (ناوتیپ سپاه، دریابانی، نیروی انتظامی و هوا و فضا)، ۲۷ آموزشگاه آزاد (خدمات - فنی)، یک مرکز جوار کارخانه (شرکت سیمان) چهار مرکز جوار دانشگاه (دانشگاه آزاد، پیام نور، زیست فناوری خلیج فارس و نفت ایکو) است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

کد خبر: 66533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =