بورس همچنان مثبت، اما لرزان

روز ‌سه‌شنبه «بیست و هشتم آذرماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۴ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۱۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۴.۲۰۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۱۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن ولی با افت بیش از هزار واحدی در محدوده ۷۶۲ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۲ میلیارد ورقه سهم طی ۵۱۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، شرکت صنایع ملی مس ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای گروه مپنا، مخابرات ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش یک واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۵ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۴۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۹ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پالایش نفت لاوان، پتروشیمی زاگرس، بهمن دیزل، پتروشیمی قائد بصیر، بانک سامان و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهرصادرات، بیمه سامان و پویا زرکان آق دره بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

افت دوباره ارز معاملات بورس

این درحالیست که افت ۷۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز منفی ۲۱۳ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

امروز دوباره شاهد خروج ارزش معاملات سهام و حق تقدم از کانال ۶ الی ۷ هزار میلیارد تومان بودیم که نشانه خوبی نیست و از آنجایی که فردا آخرین روز کاری هفته است، انتظار زیادی از تابلوهای معاملاتی فردا نمی‌توان داشت.

در کل می‌توان گفت بازار در یک روند صعودی آرام قرار دارد که هرازگاهی با خبری مثبت این رشد تسریع می‌شود و بعد دوباره شاهد درجا زدن و رشد آرام بازار هستیم، همچنین اینکه هر روز تعداد سهام‌داران فعال در بازار سهام افزایش پیدا می‌کند، نیز یک نکته مثبت و مهم قلمداد می‌شود.

کد خبر: 66575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =