کاهش قیمت دلار به زیر ۵۰ هزار تومان، بورس را قرمزپوش کرد

روز ‌چهارشنبه «بیست و نهم آذرماه» شاخص کل بورس با افت بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۱۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۱.۶۳۹ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۱۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با افت بیش از هزار واحدی در محدوده ۷۶۱ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۱ میلیارد ورقه سهم طی ۳۸۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸.۵ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فجر انرژی خلیج فارس و ملی مس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد مبارکه، کشتیرانی و گروه بهمن بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۵۹ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۲ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۰۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای ایران خودرو دیزل، برق عسلویه مپنا و صنعتی مینو یشترین تاثیر مثبت و نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، بانک گردشگری و تامین سرمایه دماوند بیشترینبیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

یکی از نشانه های روند صعودی بورس

این درحالیست که با افتی ۱۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۳۲۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۱۴۰ میلیارد تومانی تا به اینجا در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

امروز همان‌طوری که انتظار می‌رفت ارزش معاملات زیاد چنگی به دل نزد و سهم‌های بزرگ بازار هم معاملات متعادلی را تجربه کردند. این درحالیست که همچنان زیر سهم‌ها به اصطلاح پر است و رشدها به راحتی، با افت ها پوشش داده نمی‌شوند، اینکه سهم‌ها در قیمت‌های بالاتر شروع به کف‌سازی می‌کنند که از نشانه‌های یک روند صعودی قلمداد می‌شود.

افت دلار به زیر ۵۰ هزار تومان در بازار آزاد نیز اتفاقی بود که باعث شد امروز عده‌ای در بازار فروشنده باشند، ولی نباید فراموش کرد رشد اخیر بازار سهام نه به خاطر دلار، بلکه به واسطه اخبار تجدید ارزیابی دارایی‌ شرکت‌ها بوده است.

کد خبر: 66612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =