افزایش بیش از ۴۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به عملکرد سیستان و بلوچستان در جذب منابع مالی سال گذشته حوزه مشاغل خانگی، امسال سهم استان به میزان ۴۱/۵ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، آزیتا همتیان پس از بازدیدِ طرح‌های اشتغال شهرستان‌های زابل و هامون در شمال استان بیان کرد: برای توسعه کسب و کارهای خانگی می‌توان از مزیت‌های این استان به ویژه در بخش‌های کشاورزی، سنگ‌های زینتی، پرورش آبزیان و صنایع دستی استفاده کرد.

وی افزود: این مهم به هم‌افزایی و حرکت جمعی همه ارکان در سیستان و بلوچستان بستگی دارد تا از طریق آن زنجیره ارزش کسب و کارها شکل گرفته و محصولات تولیدی صادرات محور شوند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالش عمده سیستان و بلوچستان را، کند بودن فرایند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از سوی بانک‌های عامل بیان کرد و گفت: استان در زمینه منابع مالی مشکلی ندارد و بانک‌ها باید به متقاضیانی که در نوبت هستند، تسهیلات را پرداخت کنند.

همتیان گفت: سقف اعتبارات تخصیص یافته در حوزه مشاغل خانگی به استان‌ها در دو ساله اول دولت سیزدهم، بسیار بیشتر از یک دهه گذشته بوده است و امیدواریم سال آینده نیز منابع بیشتری از سوی بانک مرکزی به این حوزه اختصاص پیدا کند.

کد خبر: 66651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =