رسیدگی به بیش از۲ هزار دادخواست در مراجع حل اختلاف کار ایلام

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایلام گفت:در سال جاری دو هزار و ۱۹۷ دادخواست به مراجع حل اختلاف این اداره وارد شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، نورالدین الیاسی در آیین یازدهمین جشنواره ملی انتخاب کارفرمایان برتر کشور استان ایلام با بیان اینکه این جشنواره به منظور قدردانی از کسانی است که به قانون تمکین می‌کنند گفت: در سال جاری دو هزار و ۱۹۷ دادخواست به مراجع حل اختلاف این اداره وارد شده است. همچنین رأی یک‌هزار و ۶۴۰ دادنامه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مجدد تعاونی‌های راکد استان در تمامی عرصه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و غیره موجب اشتغال پایدار می‌شود افزود: سیاست دولت کاهش تصدی‌گری و روی آوردن به اقتصاد مردمی و تقویت بخش خصوصی است که ایجاد اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایلام ادامه با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از گسترده‌ترین وزارت خانه‌هاست که در حوزه سلامت، آموزش، آتیه، بیمه، درمان و غیره خدمت‌رسانی می‌کند گفت: در گذشته ۲۵ درصد مردم ذی نفع این وزارت خانه بوده‌اند اما هم اکنون همه مردم از ذینفعان این وزارت خانه هستند.

وی‌ با اشاره برقراری انسجام و هماهنگی بین سازمان تامین‌اجتماعی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: به یمن این هماهنگی حدود ۷۹ هزار نفر بیمه شده اصلی مشمول قانون کار هستند که این تعداد تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۶۵ هزار نفر بوده است.

الیاسی در پایان گفت: تسهیلاتی در قالب مشاغل خانگی، تبصره۱۶و ۱۸ قانون بودجه و... جهت اشتغال‌زایی به متقاضیان پرداخت شده است.

در پایان این همایش از زعفر تنهاپور خطبه سرا، داوود کافی‌آبادی، شمسی امیدبیگی، محمدرضا میرزاکرمی و مصطفی الیاسی به عنوان کارآفرینان برتر استانی ایلام در یازدهمین جشنواره ملی انتخاب کارآفرینان برتر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: 66655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =