صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان با تائید شورای نگهبان راه‌اندازی می‌شود

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از باقی ماندن یک گام تا راه‌اندازی صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش این سازمان خبر داد وگفت: این صندوق تنها به تائیدیه شورای نگهبان نیاز دارد و امید است در ابتدای سال آینده راه‌اندازی و به تبع آن مشکل ضمانت بانکی افراد دارای معلولیت برای گرفتن وام برطرف شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، محسن ایروانی با بیان این خبر گفت: اعتباری که برای این صندوق در نظر گرفته شده هزار میلیارد تومان است که پس از راه اندازی به حساب این صندوق واریز می شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین مزایای این صندوق، آن است که افراد دارای معلولیت که نمی توانند ضامن برای وام های بانکی تهیه کنند این صندوق می‌تواند ضمانت آنها را برعهده بگیرد، یعنی بدون ضامن به بانک معرفی می شوند و صندوق از آنها حمایت می‌کند.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برابر قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مقدمات راه‌اندازی این صندوق مدت‌ها پیش آغاز شد، افزود: اما روند اجرایی آن به علت ایرادهای آیین نامه‌ای متوقف شد تا اینکه در کمیسیون‌های فرعی و اصلی هیات دولت مورد بررسی قرار گرفت، نظرات معاونت حقوقی اعمال شد و اصلاحات لازم انجام شد و تائیدیه های لازم دریافت کرد.

ایروانی اضافه کرد: بانک مرکزی نیز آن را تائید کرد و تنها تائیدیه‌ای که باقی مانده تائیدیه شورای نگهبان است؛ امید است به زودی شورای نگهبان هم آن را تائید کند، آنگاه می تواند وارد فاز اجرایی شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: از آنجایی که صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش این سازمان باید نهاد غیردولتی باشد، ایراداتی به آن گرفته شد؛ به آن معنا که سازمان بهزیستی، یک سازمان دولتی است و نمی تواند کار اقتصادی کند و صندوق باید یک نهاد غیردولتی باشد اما مطابق سیاست های سازمان بهزیستی برای اشتغال افراد دارای معلولیت باید کارآیی داشته باشد.

ایروانی گفت: در نتیجه وجود ایراداتی باعث طولانی تر شدن این فرآیند شد که خوشبختانه توانستیم این ایرادات را برطرف کنیم.

اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۳۹۹ از سوی هیات وزیران به استناد ماده ۱۰ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تصویب شد.

براساس ماده ۱۰ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مکلف است در قالب اعتبارات مصوب سازمان، صندوق حمایت از فرصتهای شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش را ایجاد و اساسنامه آن را سه ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و جهت تصویب به هیأت وزیران ارسال کند.

کد خبر: 66683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =