تقدیر از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به دلیل تعامل موثر با مشاوران قوه قضاییه

از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به دلیل تعامل موثر اداره کل با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تقدیر شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری با حضور رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، رئیس کل دادگستری، نماینده مردم شهرستان تالش در مجلس شورای و جمعی از کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در این مراسم از سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به دلیل تعامل موثر اداره کل با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تقدیر شد.

آقاجانی در حاشیه این مراسم گفت: به دنبال حذف شمول مرور زمان در رسیدگی به پرونده‌های روابط کار، فرایند تحقیق در این پرونده‌ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد و با توجه به فقدان ماموران تحقیق ذیصلاح و کمبود بازرسان کار و اولویت اقدامات پیشگیرانه از سوی آنان، فرصت استفاده از کارشناسان رسمی با استقبال طرفین دعوی و اعضای مراجع حل اختلاف کار فراهم شد.

وی ادامه داد: این موضوع آثار و برکات زیادی نظیر افزایش دقت آرا و به تبع آن کاهش نقض آرا در دیوان عدالت اداری، استفاده بهینه از ظرفیت بازرسان کار در رعایت اجرای قانون کار و آیین نامه‌های ایمنی و معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی و طبعا احقاق حقوق کارگران، افزایش بی‌سابقه اجرای طرح طبقه بندی و تشکیل شوراهای اسلامی کار در کارگاه‌ها و کاهش محسوس حوادث ناشی از کار را به همراه داشت.

آقاجانی اضافه کرد: ضمن این که طبق آیین دادرسی کار، حق الزحمه کارشناسی نیز قابلیت اعاده از طریق آرای صادره را دارد و با این وجود طبق تفاهمات به عمل آمده، پرونده کارگرانی که برای پرداخت همین مبلغ هم دچار مشکل هستند از طریق معاضدتی کارشناسی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: شرایط جدید، موجب جذب بیشتر کارشناسان رسمی در حوزه روابط کار و تقویت بدنه کارشناسی در این رسته شده است که مجموعه این اقدامات با تقدیر رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه مواجه شد.

کد خبر: 66690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =