۱۱۹ هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت:۱۱۹ هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی هستند که از این تعداد ۳۳ هزار نفر از خدمات مستمر در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری استفاده می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، محمود حسین آبادی در این باره گفت: سازمان بهزیستی در بحث آسیب‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌ها، نیاز به حمایت‌های مراکز تحت نظارت دارد؛ حجم بالا و دشواری کار در بهزیستی می‌طلبد که مراکز و بنیادهای تحت حمایت همسو و مرتبط همگام با همدیگر فعالیت کنند.

وی افزود: مراکز مثبت زندگی یکی از اقدامات خوب بهزیستی است که توانست خدمات خود و میزان دسترسی به خدمات بهزیستی را گسترش دهد. مراکز مثبت زندگی به نحوی خدمات را به محله مراجعان ارائه می‌دهد و یکی از بزرگترین پروژه های تحول مدیریتی بهزیستی بود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۳ بنیاد فرزانگان در شهرستان اراک و دلیجان فعالیت دارند و طبق آمارهای موجود ۱۰ درصد جمعیت کشور یعنی حدود ۹ میلیون نفر جمعیت کشور را سالمندان تشکیل داده و استان مرکزی در زمینه جمعیت سالمندان در کشور رتبه سوم را دارد.

وی توجه به سلامت جسم و روان را از وظایف عمده بهزیستی دانست و افزود: گرچه بهزیستی موظف است به افراد جامعه که دچار مشکلات جسمی و روحی شده اند توجه کند اما پرداختن به روح و روان مردم اهمیت بیشتری داشته و سلامت جامعه را تضمین می کند.

کد خبر: 66692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =