خروج پول از بورس دوباره  شدت گرفت

روز ‌یکشنبه «دوم دی‌ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۸ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۸.۲۳۲ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن هم افت نزدیک به هزار واحدی در محدوده ۷۶۱ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۰.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۳۹۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، شرکت صنایع‌ ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، مبین انرژی خلیج فارس، مخابرات ایران و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی و فولاد آلیازی ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۸۶ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۶۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، بیمه پاسارگاد، پلیمرآریا ساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای مدیریت انرژی امید تابان هور و نفت ایرانول بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۹۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۴۱ میلیارد تومانی تا به اینجا در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

بعد از مدت‌ها شاهد ورود پول‌های حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت و خروج آن‌ها از سهام و حق تقدم هستیم، که نشانه خوبی نیست و این امیدواری وجود دارد، طی روزهای آتی این چرخه متوقف شده و به همان حالت خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود آن‌ها به سهام و حق تقدم برگردد.

تنها نکته مثبتی که همچنان روی تابلو ها مشهود است ادامه حضور بازارساز در جهت حفظ تعادل بازار سهام قلمداد می‌شود. از طرف دیگر افت ارزش معاملات و رشد نکردن سهم‌های بازار پایه طی چند روز گذشته، باعث شده بخشی از پول‌ها به سمت این بازار بروند.

کد خبر: 66704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =