تحقق بیش از ۵۰ درصدی تعهد ایجاد اشتغال زنجان در نیمه نخست سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به سهم ۳۴.۹ درصدی زنان در دریافت مجوزهای کسب و کار گفت: بیش از ۵۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال استان در نیمه نخست سال جاری تحقق یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، طیب جعفری در این باره گفت: امسال ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در استان زنجان هدفگذاری شده که به گفته مسئولان تا نیمه نخست سال جاری بیش از ۵۰ درصد آن محقق شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال مجموع عملکرد استان در این زمینه همچون سال گذشته بیش از هدفگذاری باشد.

وی به صدور مجوزهای کسب و کار اشاره و بیان کرد: طی یکسال گذشته سهم مردان در این استان از مجوزهای کسب و کار صادر شده ۵۷.۹ درصد و سهم زنان ۳۴.۹ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: طی این مدت ۱۲ هزار و ۲۶۴ مورد درخواست مجوز کسب و کار در استان دریافت کرده‌ایم که ۶۵ درصد از سوی مردان و ۳۵ درصد توسط زنان ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته منتهی به آبان ماه امسال، حدود ۹۱ درصد درخواست‌های صدور مجوز در استان مربوط به اشخاص حقیقی و ۹ درصد مربوط به اشخاص حقوقی بوده است.

جعفری گفت: این اطلاعات بر اساس داده‌های ثبت شده در درگاه ملی مجوزهای کشور است و این سامانه هم توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی براساس ماده هفت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، ایجاد شده است و مرجع رسمی تعیین شرایط مجوزهای کسب و کار محسوب می‌شود.

‌سهم زنجان از هدفگذاری ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۷۰ شغل تعیین شده بود که بر اساس اعلام مسئولان بر پایه آمارهای ثبتی دستگاه های اجرایی در سامانه رصد این هدفگذاری به میزان ۱۱۶ درصد یعنی حتی بیش از هدف تعریف شده تحقق یافت.

کد خبر: 66750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =