فشار فروش و نزول شاخص در بورس تشدید شد

روز ‌سه‌شنبه «پنجم دی‌ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۵ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۱۵.۷۴۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۸ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۵ هزار واحدی در محدوده ۷۵۵ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۰.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۳۹۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۳ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای شرکت صنایع‌ ملی مس، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت تهران و سرمایه‌گاری تامین اجتماعی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بانک اقتصاد نوین، مخابرات ایران و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۱۵۵ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۵۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۸ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان، ایران خود دیزل، بانک گردشگری، پلیمر آریاساسول و مدیریت انرژی امید تابان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای سرمایه گذاری مسکن پردیس، بیمه سامان و سنگ آهن گهر زمین بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

فروشندگان بورسی تمامی ندارند!

این در حالسیت که با رشد ۱۰۰ میلیارد تومنای نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۷ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۵۳۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۳۶ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت تا به اینجا ثبت کرده‌اند.

امروز پنجمین کندل متوالی منفی در شاخص کل بورس ثبت شد و منفی‌ها عمیق‌تر از روزهای قبل بود، تراز منفی حقیقی‌ها هم در سهام و حق تقدم امروز بعد از مدت‌ها رقم قابل توجهی را ثبت کرد. به لحاظ چارتی ناحیه فعلی برای شاخص کل، حمایت مهمی است و به نظر می رسد فردا و یا در نهایت شنبه باید منتظر واکنش شاخص مثبت شاخص کل بورس به این ناحیه باشیم.

از سویی هر چند بازارساز امروز با سفارشات حمایتی خود سعی در حفظ تعادل بازار داشت، ولی نبود خریدار در مثبت‌ها و عدم رشد بازار هر روز عده جدیدی از فعالین بورسی را متقاعد به فروش می‌کند.

کد خبر: 66777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =