بازار سهام سردرگم است

روز ‌چهارشنبه «ششم دی‌ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۱.۲۹۶ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۴۳ واحدی در محدوده ۷۵۵ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۴ میلیارد ورقه سهم طی ۳۷۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای توسعه‌معادن‌وفلزات، گروه مپنا، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت بندرعباس و توسعه معادن وصنایع معدنی خاورمیانه ‌بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پتروشیمی نوری،فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس اما در معاملات امروز با افزایش ۵۹ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۳ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۳۱۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۳ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای فولاد هرمزگان جنوب، ایران خود دیزل، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و سرمایه گذاری مسکن پردیس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بیمه پاسارگاد، تولید نیروی برق دماوند، بیمه سامان و مجتمع صنعتی آرتاویل تایر بیشترین منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۲ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها ۱۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۱۹۱ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت تا به اینجا ثبت کرده‌اند.

اگر از دو مولفه افت ارزش معاملات و ورود پول‌های حقیقی به صندوق های درآمد ثابت به خاطر چهارشنبه بودن امروز چشم پوشی کنیم، داد و ستد نیم ساعت آخر امروز بورس معاملات خوبی بود و روی بسیاری از سهم‌ها رنج‌های مثبت قوی‌ای کشیده شد. از سویی بازار کمی سردرگم است و این روزها بازارساز هم فعلا تمرکز خود را روی حفظ تعادل بازار گذاشته است.

کد خبر: 66820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =