پرداخت مستمری به ۹۳ درصد افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از پرداخت مستمری به ۹۳ درصد افراد تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اقتصاد آینده – آذربایجان شرقی، فرگل صحاف با بیان اینکه چالش مهم پشت نوبت ماندن مستمری‌بگیران این مجموعه با تلاش‌های دولت سیزدهم حل و فصل شد و اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد افزود: این در حالی است که در گذشته یکی از مهمترین و بزرگترین مشکلات سازمان بهزیستی مربوط به تامین و پرداخت مستمری افراد تحت پوشش بود اما اکنون هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و تمام حق و حقوق افراد به موقع پرداخت می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۹۳ درصد مجموع افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی مستمری دریافت می کنند که آماری معادل ۷۳ هزار و ۹۸۶ نفر را شامل می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از پرداخت حق پرستاری برای خانواده‌های دارای عضو معلول خبر داد و با اشاره به اینکه طی امسال برای تعداد چهار و ۸۶۹ نفر حق پرستاری پرداخت شده است، بیان کرد: اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی ماهانه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال حق پرستاری به خانواده‌ها پرداخت می کند و تامین این بودجه جزو چالش‌های مهم سازمان به شمار می‌رود، اما تاکنون تعویقی در این زمینه به وجود نیامده است.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به مسائل مبتلابه جامعه معلولان، یادآور شد: یکی از مسائل چالشی این حوزه در سال‌های گذشته تحویل ویلچر به متقاضیان بود که این موضوع طی سالجاری و با تلاش‌های انجام شده حل و فصل شده است.

تحویل بیش از 400 دستگاه ویلچر به معلولان آذربایجان شرقی

صحاف ادامه داد: پارسال تعداد ۴۳۳ دستگاه ویلچر به معلولان آذربایجان شرقی تحویل داده شده است که هر کدام از آنها بین ۵۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال را شامل می شود.

وی افزود: طی سالجاری برای ۱۰۹ نفر از معلولان آذربایجان شرقی هزینه‌های مربوط به مناسب‌سازی منزل و خودرو پرداخت شده است .

صحاف هدف ارائه تسهیلات مربوط به مناسب سازی منازل را رفع موانع فیزیکی برای تسهیل در رفت و آمد افراد معلول عنوان و بیان کرد: در این زمینه ۲۰۰ میلیون ریال از هزینه‌های مربوطه توسط بهزیستی پرداخت می‌شود که این ارقام در صورت لزوم و تایید کمیته تخصصی تا ۶۰۰ میلیون ریال نیز قابل افزایش است.

وی با اشاره به اینکه تامین و ارائه وسایل کمک توانبخشی از دیگر چالش‌های بهزیستی بود که در حال حاضر به همت دولت مردمی این مشکلات نیز رفع شده است، گفت: طی سال جاری تعداد ۲۵۰ تخته تشک مواج، یک‌هزار و ۵۱ مورد سمعک، ۶۰ دستگاه صندلی حمام، ۶۸۰ عدد عصا و ۳۱ هزار قلم باطری سمعک برای معلولان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی تحویل داده شده است.

کد خبر: 66826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =