شرط صعودی ماندن بوررس

روز ‌شنبه «نهم دی‌ماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۵ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۸۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۵.۳۰۸ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۸۲ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۴.۳۵۷ واحدی در محدوده ۷۵۹ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۹.۴ میلیارد ورقه سهم طی ۳۹۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۲ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، همراه اول، بانک صادرات، توسعه صنایع معادن غدیر، هلدینگ نفت و گاز، پتروشیمی تامین و ایران‌خودرو ‌بیشترین تاثیر مثبت و نماد صنعتی و معدنی چادرملو، پالایش نفت بندرعباس و توسعه معادن و معدنی خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افزایش ۱۱۰ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۵ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۴۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۳.۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای ایران‌خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، کشتیرانی دریای خزر و گلدیران و بانک سامان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بیمه پاسارگاد، بانک گردشگری و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها تراز مثبت ۶ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند و تراز منفی ۵۷۸ میلیارد تومانی در صندوق درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

ماندن ارزش معاملات سهام و حق تقدم زیر ۵ هزار میلیارد تومان اصلا نشانه خوبی برای بازار سهام نیست، اما همچنان شاهد خروج پول سنگین حقیقی‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت هستیم که اگر این پول‌ها طی روزهای آتی وارد سهام و حق تقدم شوند، می‌توان امیدوار بود به روزهای آینده بازار سرمایه، البته به این شرط که این ورود باید همراه با رشد ارزش معاملات حداقل به بالای ۵ هزار میلیارد تومان باشد.

کد خبر: 66875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =