تحرکات گروه خودرویی امید را به بورس بازگرداند

روز شنبه «شانزدهم دی‌ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۱.۵۳۲ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن اما با رشد ۳۱۷ واحدی در محدوده ۷۵۷ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۴۰۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۳ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای ایران‌خودرو، فولاد مبارکه اصفهان و سایپا، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مخابرات ایران، هلدینگ معدنی خاورمیانه و همراه اول بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۱۲ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۳۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای صنعتی مینو، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، تولید نیروی برق دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری مالی سپهرصادرات، تجلی توسعه معادن و فلزات و پالایش نفت لاوان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که بدون تغییر خاصی نسبت به چهارشنبه، امروز هم ارزش معاملات سهام و حق تقدم در همان محدوده ۴.۱ هزار میلیارد تومان ماند. حقیقی ها ۲۲۸ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز منفی ۴۸۴ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی بالاخره بعد از مدت‌ها خبری در مورد خودروسازان منتشر شد که باعث تحرکات روی تابلوهای معاملاتی این گروه شد و نماد ایران‌خودرو را صف خرید کرد. حال باید دید که اخبار خودرویی تا چه حد می‌تواند بورس را در مسیر صعودی شدن قرار دهد.

در ادامه اگر دوباره ارزش معاملات طی روزهای آتی بتواند دوباره حداقل به کانال ۵ هزار میلیارد تومانی برگردد می‌توان به بازار سهام امیدوارتر بود، در غیر این صورت، احتمالا این برگشت بازار سهام نیز نمی‌تواند کمکی به خروج بورس از حالت رکود کند.

کد خبر: 67117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =