تحصیل بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای قم

رییس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای قم از تحصیل سه هزار و ۱۰۰ دانشجو در دو آموزشکده دخترانه و پسرانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در ۱۹ رشته مهارتی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد رضا فاضلی با بیان این مطلب گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ما به دنبال تحقق نسل چهارم دانشگاه‌ها هستیم که در آن علاوه بر توجه به موضوع اشتغال و کارآفرینی دانشجویان، راهبرد تاثیرگذاری در محیط اطراف در کانون توجه است.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای با فراگیری علم و مهارت در کنار هم، حتی قبل از فارغ‌التحصیل شدن شرایط لازم برای ورود به بازار کار و کسب درآمد را پیدا می‌کنند؛ این قابلیت نقش مهمی در حل مشکل اشتغال داشته و به روند توسعه استان و کشور نیز کمک می‌کند.

رییس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای قم ادامه داد: در همین رابطه کارگاه‌های اشتغال در کنار خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ایجاد شده‌است و دانشجویان می‌توانند با فعالیت در آن‌ها علاوه بر ارتقا سطح مهارت‌های فنی خود، درآمدزایی نیز داشته باشند.

فاضلی گفت: همچنین دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ارتباط خوبی با بخش صنعت استان دارد و تلاش می‌کند کارشناسان مورد نیاز صنایع مختلف را با ارائه آموزش‌های لازم مهارتی، پرورش دهد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم به فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه مباحث فرهنگی اشاره و بیان کرد: در سال‌های گذشته روپوش مضجع شریف حضرت معصومه(س) توسط آموزشکده دختران دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم آماده شد، امسال نیز به سفارش آستان قدس رضوی این آموزشکده در حال آماده سازی روپوش مضجع شریف امام رضا (ع)‌ است.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم در راستای الگوسازی شخصیت‌های برجسته برای دانشجویان تمام توان خود را به کار گرفته و در همین ارتباط برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری مستوره با هدف معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) توسط این دانشگاه در دستور کار است.

وی با اشاره به این که اطلاعات جشنواره مستوره در پایگاه اطلاع رسانی https://masttooreh.ir/ برای مخاطبان قابل مشاهده است، ادامه داد: این جشنواره با موضوع عفاف و حجاب، معرفی شخصیت کریمه اهل بیت(ع‌) و گردشگری مذهبی قم در رشته‌هایی نظیر هویت بصری، عکاسی، ارتباط تصویری، نقاشی و نگارگری، خوشنویسی، پادکست، طراحی لباس و مد برای دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور و دانشگاه‌های استان قم با اهدا جوایز ارزنده به برگزیدگان برگزار خواهد شد.

کد خبر: 67122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =