هزینه‌های چندصد هزار تومانی پیرایش حیوانات

نگهداری حیوانات هزینه‌های متعددی به افراد تحمیل می‌کند که تنها در یک مورد صاحبان انواع حیوانات خانگی و به‌ویژه سگ‌ها و گربه‌ها برای اصلاح موی آنها ملزم به پرداخت هزینه‌های چند صد هزار تومانی می‌شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، طی سال‌های گذشته موضوع نگهداری از حیوانات در خانه بارها محل بحث بوده و علاوه بر جامعه‌شناسان که در این باره نظریات متعددی مطرح کرده‌اند گاه درباره برخی حیوانات مانند سگ‌ها پای نهادهای دیگری مانند نیروی انتظامی نیز به میان آمده است.

با این حال شاید یکی از جنبه‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد، موضوع هزینه‌های نگهداری از حیوانات خانگی است. بسیاری افراد در ابتدا بدون تحقیق کافی درباره این مبحث اقدام به خریداری حیوان خانگی می‌کنند و پس از مدتی نه چندان طولانی در تامین مخارج دچار مشکل شده و به دنبال راهی برای واگذاری حیوان گشته یا گاه حتی آن را رها می‌کنند.

نگهداری انواع حیوانات هزینه‌های متعددی دارد که این رقم بر اساس نوع حیوان خانگی متغیر است. در این گزارش تنها به یکی از خرج‌هایی که صاحبان انواع سگ و گربه متقبل می‌شوند پرداخته‌ایم، مبالغی که بابت اصلاح و پیرایش این حیوانات پرداخته می‌شود.

نگاهی گذرا به آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی به خوبی نشان می‌دهد که برای این کار شما احتمالا باید هزینه‌ای حدود ۵۰۰ هزار تومان را در نظر بگیرید. حتی آگهی‌هایی نیز برای استخدام آرایشگر حیوانات منتشر شده است.

اصلاح حیوانات قواعد و قوانین خاصی دارد که هر بند این قوانین خرج جدیدی روی دست صاحب حیوان می‌گذارد. حتی برخی نیز در آگهی‌های خود دلایل متعددی ذکر می‌کنند تا در نهایت مشتری قانع شود که برای او و حیوانش بهتر است آرایشگر به منزل آنها بیاید که در این مورد هم کمترین هزینه‌ای که برای ایاب و ذهاب در نظر گرفته می‌شود رقمی معادل ۱۰۰ هزار تومان است، برخی هم برای بازارگرمی مدعی این هستند که هزینه رفت و برگشت را تخفیف می‌دهند.

نکته دیگر اینکه قیمت واحدی هم نمی‌توان برای این فرآیند در نظر گرفت و فاکتورهای متعددی از محل زندگی تا نوع و نژاد حیوان خانگی در این بحث تاثیر دارد. همچنین برای موهایی که به اصطلاح گره یا نمد دارند هم هزینه مضاعفی گرفته می‌شود و معمولا آرایشگران این حیوانات غیر از کوتاهی و شستشو برای کوتاهی ناخن‌ها نیز رقم جداگانه‌ای دریافت می‌کنند که البته شاید این رقم در برابر سایر خرج‌های آرایشگران حیوانات کمتر به چشم بیاید.

در یکی از این آگهی‌ها آمده است: «اصلاح/ آرایشگر حیوانات (سگ وگربه) درمنزل شما

نژادهای کوچک ۳۰۰ هزار تومان، نژادهای بزرگ افزایش قیمت دارد.

درصورت گره ونمد۱۵۰ الا۲۰۰ افزایش قیمت دارد.

گره چه باز شود یا ازته زده شود و یا نمد از ته زده شود به خاطره اصطکاک تیغ کند می‌شود.»

در ادامه نیز توضیح داده شده که گره به مواردی اتلاق می‌شود که موهای سگ یا گربه لای شانه گره بازکن آرایشگر گیر کند. نمد نیز وضعیتی است که موها گوله شده و درهم سفت شده باشند.

آگهی دیگر تعرفه‌ها را بدین شکل اعلام کرده است: «شستشو با شامپوی مخصوص خشک کردن بدون سشوار با شگرد حرفه‌ای ۲۰۰، کوتاه کردن مو با موزر برای سگ‌ها ۲۰۰، کوتاه کردن مو با موزر برای گربه‌ها۲۵۰، گرفتن ناخن ۲۵»

فرد دیگری نیز در آگهی خود مدعی آن است که مدرک بین‌المللی گرومینگ دارد و بر این اساس قیمت‌ها را به شرح ذیل اعلام کرده است:

«هزینه کوتاهی با موزر سگ زیر ۱۰ کیلو: با احترام۳۹۷ هزار تومان، هزینه کوتاهی با قیچی برای نژاد های خاص: ۴۹۷ هزار تومان، هزینه شستشو : ۲۹۷ هزار تومان، هزینه گره‌زدایی از ۵۰ تومان تا ۲۰۰ تومان بسته به میزان گره»

البته این تنها مواردی اندک از آگهی‌های متعدد در این زمینه است و علاوه بر آرایشگرانی که در این حوزه کسب درآمد می‌کنند افراد قابل توجهی نیز هستند که در زمینه فروش وسایل مرتبط با اصلاح حیوانات فعالیت دارند که این بخش نیز ارقام قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر: 67125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =