برخورداری افزون بر هزار نفر از قانون مشاغل سخت در خراسان‌شمالی

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یک‌هزار و ۱۲ پرونده در ۹ ماهه امسال در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر استانی مورد بررسی قرار گرفت و متقاضیان از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بهره‌مند شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، قربان نباتیان با بیان اینکه دو هزار و ۶۱۷ عنوان شغلی در ۹ ماهه امسال در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر استان، سخت و زیانآور تشخیص داده شد گفت: فرد بیمه شده‌ای که دست کم ۲۰ سال متوالی یا ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان‌آور اشتغال داشته باشد و حق بیمه مدت مزبور را به صندوق پرداخته باشد می‌تواند تقاضای بازنشستگی کند.

وی افزود: سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور به هر میزان، قبل یا بعد از اشتغال در مشاغل عادی به ازای هر سال سابقه یک و نیم سال محاسبه خواهد شد.

مشاغل سخت و زیان آور، کارهایی است که در آن عوامل فیزیکی، ‌شیمیایی، ‌مکانیکی و ‌بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد است.

۲۰ درصد دادنامه‌ها در خراسان شمالی منجر به سازش شد

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی درباره اختلافات کارگر و کارفرمایی گفت: ۹ ماهه امسال یک‌هزار و ۸۸۰ دادخواست در سامانه جامع روابط کار تنظیم شد که یک‌هزار و ۶۶۶ دادنامه در این مدت صادر شد و حدود ۲۰ درصد دادنامه‌ها منجر به سازش شد.

نباتیان بیان کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی در استان حدود ۱۰ روز بوده که در آخرین آمار ارسالی از ناحیه وزارت متبوع موفق به اخذ رتبه دوم کشور شد.

۲۲۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان شمالی فعال است بیش از ۹۰ هزار نفر کارگر در این استان مشمول قانون کار هستند.

کد خبر: 67163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =