اعزام ۶۰ نفر از بازنشستگان ومستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی خراسان جنوبی به مشهد مقدس

با بدرقه رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین‌اجتماعی استان خراسان جنوبی، تعداد ۶۰ نفر از بازنشستگان ومستمری‌بگیران شهرستان‌های طبس و عشق‌آباد به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی خراسان جنوبی، حسین فراتی، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین پدیده‌های اجتماعی در سالیان اخیر تغییر هرم جمعیتی و افزایش شمار سالمندان و بازنشستگان در کشور است که این دگرگونی برآمده از افزایش امید به زندگی به دلایل رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی و نیز بهبود تغذیه است.

وی افزود: با توجه به تحت پوشش بودن بیش از ۲۶ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران که با احتساب افراد خانواده، جمعیتی بالغ بر ۵۷ هزار و ۲۱۵ نفر را شامل می‌شوند، به مانند سالیان گذشته طرح اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی به سفر زیارتی مشهد مقدس (طرح کرامت رضوی) نیز امسال به مرحله اجرا درآمده که با توجه به استقبال گسترده و رضایت‌مندی قابل توجه مخاطبان، مرحله اول اعزام این گنجینه‌های خرد و تجربه در دی‌ماه سال جاری و با اعزام ۶۰ نفر در قالب دو کاروان انجام شد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در مرحله بعد نیز تعداد ۲۴۰ نفر از بازنشستگان ومستمری‌بگیران استان در قالب سه کاروان از شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان و سربیشه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی افزود: امسال در مجموع تعداد ۳۰۰ نفر از این بازنشستگان برای زیارت امام رضا (ع) از طریق کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر استان و با همکاری اداره کل تامین‌اجتماعی خراسان به مشهد اعزام خواهند شد.

فراتی گفت: تعداد ۹کانون در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند که بیشتر بازنشستگان ومستمری‌بگیران استان عضو این کانون‌ها هستند واز برنامه‌های متنوع آنان بهره‌مند می‌شوند.

وی تعداد بازنشستگان ومستمری‌بگیران استان را بیش از ۲۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان تلاش کنیم.

کد خبر: 67174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =